4 indicii daca trebuie sau nu sa iti schimbi locul de munca
Cum cea mai mare parte a timpului ne-o petrecem la locul de munca, nemultumirile legate de acesta ne afecteaza destul de profund. Daca sunt suficient de serioase pentru a atrage o schimbare sau pot fi transformate, poti afla din indiciile urmatoare.
Nu te intelegi cu seful
Daca intelegerea cu seful se refera la echipa pe care o formati in vederea indeplinirii sarcinilor de serviciu, intr-adevar neintelegerea dauneaza muncii.
Prin urmare este firesc sa soliciti o discutie in care sa stabiliti termenii colaborarii pentru ca tu sa iti poti derula sarcinile si impreuna sa va atingeti obiectivele.
Daca insa neintelegerile sunt prin prisma personala in care fie tu crezi ca el nu ia decizii cum ar trebui, fie ai impresia ca nu te place suficient sau ca e prea dur, atunci ia in calcul ca majoritatea sefilor asa sunt.
Prin urmare, schimbarea locului de munca nu este neaparat o varianta, incearca mai degraba o schimbare a atitudinii tale. Mai mult, nu lua totul personal.
Te-ai saturat de rutina
Odata ce indeplinesti timp indelungat aceleasi sarcini, multe devin automatisme, iar provocarile scad ca numar. Prin urmare, in timp ce tu te perfectionezi in ceea ce faci, devenind tot mai eficienta, iti scade interesul, neexistand noutate.
Daca nu te atrage foarte tare ideea de a incepe altceva de la zero pentru ca, la un moment dat, sa ajungi in acelasi punct, atrage tu noutatea.
Gandeste-te la un proiect sau mai multe pe care sa le propui fie echipei fie superiorilor, pe care le consideri benefice activitatii derulate si totodata sursa de provocare de care ai nevoie.
Daca nu tii neaparat sa generezi un proiect, poti solicita superiorului sa iti atribuie alte taskuri sau, intr-o firma mai numeroasa, poti tinti pentru o promovare. Solutii sunt destule, inainte de a te gandi sa schimbi totul.
Nu te mai intelegi cu colegii
Daca este vorba despre o echipa numeroasa, cu siguranta exista si colegi cu care te intelegi. Daca nu exista, atunci se poate ca problema sa nu fie la ei.
Incearca sa fii mai deschisa si comunicativa, iar daca exista neintelegeri, comunica-le asertiv. In felul acesta poti afla sursa problemelor si poti actiona in directia necesara.
Chiar si in firme mai mici, tot comunicarea este solutia, in special daca derulezi o munca de echipa. Daca in schimb ai o activiate precum cea de teren, prezenta colegilor nu este atat de coplesitoare incat sa atraga dupa sine o demisie.
In plus, intrebarea relevanta este „iti place ce faci?“. Daca da, relatiile umane sunt dinamice si merita sa faci un efort pentru a imbunatati mediul de lucru si a continua sa faci ceea ce iti place.
Salariul nu te mai motiveaza
In cele mai multe cazuri, nu vei intalni un sef care sa vina sa iti spuna „cred ca este momentul sa te platesc mai mult“. Daca nu vei spune nimic, nu se va produce o schimbare.
Evalueaza-te singura inainte de a discuta cu superiorul tau, pentru a avea toate argumentele care sa sustina cererea ta.
Daca este necesar, gaseste alte sarcini pe care ti le poti asuma pentru a justifica o marire salariala. Negociaza inainte de a abandona nava.