Când, cum și câtă pasiune să aduc în carieră?
În acest articol nu vom vorbi despre cum pasiunea se întâlnește cu misiunea, cu ce știi să faci și cu nevoile lumii. Deși merita să detaliem Ikigai-ul pentru cei la început de drum, mă adresez aici ție, managerului sau specialistului care își pune întrebări referitoare la pasiune și la locul acesteia în viața profesională. În acest articol vom urmări nuanțările pasiunii în carieră, ce faci când ai prea multă sau prea puțină pasiune în munca ta și cum împaci cariera cu pasiunea, când acestea sunt două drumuri diferite.
Pasiunea ne face prin definiție absorbiți de ceea ce facem, ne produce bucurie și o stare de performanță ridicată fără rezistențe sau sincope în productivitate. Ai zice că e un câștig dublu, atât pentru tine ca angajat, cât și pentru managerul, organizația ta. Și totuși o simplă observare a managerilor de top îți arată cum majoritatea exprimă mai degrabă neutralitate, în timp ce alții emană zero pasiune. E firesc atunci să te întrebi care e ponderea pasiunii în progresul carierei tale. Există oare un resort invizibil prin care pasiunea te ajută să progresezi în carieră?
Pe scurt nu, cel puțin nu pasiunea izolată. Structurile corporatiste sunt gândite să răsplătească pasiunea ca parte integrantă a competențelor, iar în această zonă sunt concentrate majoritatea proceselor legate de oameni, de la interviul de angajare până la evaluarea performanțelor, planurile de succesiune sau programele de pregătire a talentelor. Ai zice că pasiunea în sensul larg al cuvântului nu are loc la „masa organizațională”; ai avea dreptate parțial, pentru că pe de alta parte, majoritatea organizațiilor fac eforturi pentru a maximiza în oameni pasiunea față de ceea ce fac și implicit, angajamentul acestora.
Citește continuarea articolului în ediția de octombrie 2022 a revistei Psychologies sau abonează-te și primește în dar cartea „Mă doare portofelul”, de Marie-Noëlle Maston.
Alina Negrea numără peste 17 ani în Dezvoltarea Talentelor, 8 ani în Recrutare, peste 7 ani în Coaching Executiv şi peste 8 ani de leadership în industrii variate şi în consultanţă. A creat, livrat, implementat şi coordonat programe complexe regionale şi a primit premii pentru Inovaţie şi Excelenţă în Educaţie, la nivel de ţară. Alina creează de asemenea cursuri online pentru America de Nord, este autor în publicaţii precum revista Psychologies, creează şi livrează workshop-uri open pe teme precum: Carieră, Motivaţie, HR & People Skills pentru industrii diverse. Este certificată internaţional ca şi Coach pentru Manageri, Coach de Carieră, Trainer & Facilitator, Profesor Virtual, Intervievator Comportamental: Executive Coach US DAVIS University, Virtual Teacher IRVINE University, GCDF Global Career Coach, SHL (CBI) Certified – CEB, E.S.P.E.R.E Communication Method, Transactional Analysis (AT), Neuro-Linguistic Programming (NLP), Certified Trainer & Facilitator-Austrian Chamber of Commerce.