Ce poți face să crești fericirea și productivitatea angajaților la locul de muncă în 2022
Pandemia a schimbat lumea și, evident și piața muncii, apăsând butonul de derulare rapidă pentru mai multe tendințe la locul de muncă. Acum este mai important ca niciodată pentru companii să-și mențină angajații fericiți și productivi. Fericirea angajaților este unul dintre cei mai importanți factori în conducerea unei companii de succes și profitabile. Angajații fericiți și implicați au tendința de a performa mai bine și de a sprijini inovația companiei. Când angajații sunt fericiți, loiali și implicați, profiturile companiei sunt mult mai mari – iar cifra de afaceri este mult mai mică.
Ce se întâmplă când angajații sunt nefericiți și nemotivați
Atunci când angajații se simt nefericiți și nemotivați, productivitatea scade, cifra de afaceri crește, iar compania are de suferit. Înlocuirea unui angajat poate costa firma până la 33% din salariul anual. Deci, cum poți construi o forță de muncă fericită și productivă? Și de ce contează?
De ce contează fericirea angajaților?
Cheia succesului tău ca afacere se învârte în jurul concentrării nu numai asupra clienților tăi, ci și asupra angajaților tăi. Dar de ce ar trebui ca fericirea angajaților să facă diferența pentru afacerea ta?
Angajații fericiți simt mândrie și împliniri în munca lor și le place ceea ce fac. Acest simț al sensului are o buclă de feedback pozitiv – acel sentiment de satisfacție reduce stresul, care la rândul său poate afecta pozitiv productivitatea.
Iată de ce ar trebui să iei în serios fericirea angajaților:
Angajații fericiți iau decizii mai inteligente la locul de muncă. Potrivit unui studiu Swarthmore, angajații tind să ia decizii mai bune atunci când au mai puțină frică și anxietate la job. Moralul angajaților poate face o mare diferență în forța de muncă și în deciziile pe care le iau. În calitate de manager, trebuie să insufli respect, admirație și încredere în echipa ta, astfel încât să se simtă inspirați și fericiți să-și facă treaba cât mai bine posibil.
Angajații fericiți nu au motive să renunțe la jobul lor. Cei nemulțumiți sunt mult mai predispuși să părăsească compania pentru o nouă poziție, iar de multe ori aceștia aleg să se ducă la concurența ta. Dacă ai un spațiu de lucru nesănătos, nu există nicio îndoială că acest lucru va afecta păstrarea angajaților. O schimbare deasă a angajaților pune un stres nejustificat asupra afacerii dvs. și ajunge să vă redirecționeze resursele și eforturile către angajarea de noi oameni în loc să vă concentrați asupra forței de muncă actuale.
Angajații fericiți oferă un serviciu mai bun pentru clienți. Este rezonabil ca angajații cu o mentalitate și o atitudine mai bună să fie mult mai atenți atunci când oferă servicii pentru clienți. De asemenea, clienții vor prefera să aibă de-a face cu angajați care au o atitudine pozitivă. Atunci când clienților tăui le place să interacționeze cu personalul tău, satisfacția acestora va crește și vei avea mult mai multe șanse să faci o vânzare și să îmbunătățești retenția clienților.
Citește continurea articolului pe Revista CARIERE.