Cele mai eficiente acțiuni de PR și comunicare pe timp de pandemie
Activitatea de PR a unei companii este întotdeauna esențială pentru succesul afacerii. Modul în care un business își construiește imaginea, felul în care comunică și maniera în care transmite mesaje clienților și partenerilor săi sunt cheia către o vizibilitate bună, vânzări consistente și profit semnificativ. Într-o perioadă atât de dificilă din punct de vedere economic, precum o pandemie globală, contează extrem de mult mijloacele de PR și comunicare pe care le folosește un business.
Ele pot face diferența între o afacere care poate să continue să se bucure de succes și în vremuri grele și una care să eșueze și să aibă probleme tot mai mari. Pentru a te ajuta să găsești idei noi din acest punct de vedere, îți vom prezenta câteva măsuri pe care ar trebui să le iei, ca să te asiguri că transmiți mesajul potrivit, în modul potrivit, chiar și în vremuri pandemice!
Miza pe acțiuni de PR și comunicare online
Chiar dacă promovarea eficientă în mediul online devenise de mult o obligativitate pentru companiile din toate domeniile de activitate, efectele pandemiei au crescut și mai mult importanța întâmplărilor din mediul virtual. În prezent, oamenii sunt dependenți de cumpărăturile făcute online, își iau informațiile de pe internet, vorbesc între ei tot acolo și chiar muncesc de la distanță, tot cu ajutorul spațiului virtual. Firește, acest câmp de luptă trebuie tratat cu maximă importanță de orice afacere care vrea să meargă bine și să se promoveze eficient în această perioadă. Acestea sunt câteva exemple de măsuri de bază pe care orice afacerist trebuie să le ia în calcul, dacă vrea să comunice bine pe internet:
- crearea și dezvoltarea comunităților – imposibilitatea de a lua parte la activități de grup obișnuite, așa cum se întâmpla până la izbucnirea pandemiei, i-a adus pe mulți oameni în situația de a nu avea un colectiv în care să se regăsească. O afacere inteligentă poate gestiona în favoarea ei această nevoie și poate crea online comunități de susținători sau de oameni interesați de un anumit domeniu. În acest sens, este necesară crearea de engagement. Poți să apelezi la rețelele de socializare pentru a-i invita pe oamenii care te urmăresc să voteze în diverse sondaje, să dezbată sau să participe la diverse jocuri ori provocări. Aceste acțiuni vor avea un efect extrem de pozitiv la nivelul imaginii companiei tale și vor ajuta la creșterea numărului de clienți, la fidelizarea celor deja existenți, dar și la sporirea vizibilității brandului;
- acțiuni de ajutorare – o altă cale excelentă de a te ajuta pe timp de pandemie este să îi ajuți pe alții. Sunt vremuri grele pentru toată lumea, însă există oameni care au rămas fără locuri de muncă sau oameni care nu se pot bucura de servicii de bază din cauza pandemiei. Pentru imaginea unei companii, este foarte important să se implice în acțiunile de ajutorare a acestor oameni și să contribuie la creșterea bunăstării lor. Costurile sunt minime, iar efectele sunt garantate, mai ales dacă acțiunile sunt prezentate corect și într-o manieră pe placul publicului țintă.
Fii mereu la curent cu tehnicile noi
Un alt secret al antreprenorilor care se adaptează cu brio la aceste vremuri tulburi este tendința de a fi mereu informați. În perioade caracterizate de provocări, tehnicile de PR și comunicare se ajustează din mers, iar de multe ori descoperirile metodelor eficiente sunt pur empirice. Pentru a fi conectat la aceste modificări, este nevoie să ai orientare către informație, să citești testimoniale, știri, cărți sau articole specializate. Platforma PortalManagement.ro îți pune mereu la dispoziție cele mai interesante povești, interviuri, cursuri și cărți, dar și articole cu cele mai interesante sfaturi. Un afacerist de succes este un afacerist informat, iar atunci când vine vorba despre metode de PR și comunicare, interesul acordat nu trebuie să scadă niciodată.