Now Reading
Cum alegi angajatorul potrivit?

Cum alegi angajatorul potrivit?

Revista Psychologies

 

Articol oferit de catre echipa HART Human Resource Consulting
www.hart.ro, www.consiliereincariera.ro

Fie ca suntem angajati cu experienta sau tineri absolventi, toti ne straduim sa identificam profilul unei companii in care sa ne punem in valoare potentialul si sa ne dezvoltam ca profesionisti, in care sa fim valorizati si la care sa ne intoarcem cu determinare in fiecare noua zi de lucru.

Punctul de plecare il constituie cunoasterea, cel putin in mare parte, a domeniilor sau ariilor de interes si adecvarea lor la aptitudinile si competentele personale. In acest mod, eforturile tale vor fi directionate, iar actiunile tale vor fi precise. In functie de profilul de personalitate si de asteptarile personale pe care le ai fata de un loc de munca sau companie, te poti orienta dupa anumite criterii in cercetarea unei organizatii care sa iti satisfaca exigentele.

Unul dintre aceste criterii ar putea fi atractivitatea organizatiei ca potential angajator. Acest lucru se refera atat la nivelul de dezvoltare al companiei, profitul sau rezultatele obtinute, cat si la orientarea fata de proprii angajati, obtinand astfel un mai mare grad de satisfactie al acestora si rezultate de durata. Angajatii care nu sunt bine tratati nu vor fi eficienti si nici productivi. De asemenea, tindem sa alegem anumite companii atunci cand valorile personale sunt in concordanta cu cele ale organizatiei respective, putandu-ne identifica cu ele. Multi dintre noi masoara gradul de atractivitate al unei companii si dupa pachetul salarial oferit la angajare si oportunitatile de promovare.

Aici intervine un alt criteriu – motivatia de a lucra in cadrul acelei organizatii. Cand munca ta are un scop bine determinat, o finalitate concreta si corespunde dorintelor tale, ea poate elibera o imensa forta productiva si creatoare, fiind acel mobil care te impulsioneaza spre performanta.

Te simti motivat atunci cand jobul respectiv iti da posibilitatea de a-ti folosi abilitatile si atuurile, iar contributiile tale nu trec neapreciate si nerasplatite. Nu te astepta sa primesti o marire de salariu in fiecare an doar pentru ca iti consumi timpul si reusesti sa apari la munca in fiecare zi. Multe companii au adoptat ca regula sa nu mareasca salariul pana cand angajatul respectiv nu face dovada contributiei personale la rezultatele financiare ale companiei.

De asemenea, te simti motivat atunci cand esti incurajat sa te simti liber si sa te implici, iar pentru a te implica trebuie sa iti fie permis un anumit grad de autonomie. Aici intervin politicile sau practicile organizatiei, daca incurajeaza stabilirea unor limite destul de flexibile astfel incat un angajat sa isi asume responsabilitati si sa isi foloseasca atuurile.

Trebuie sa te informezi in prealabil pentru a vedea in ce masura cultura organizitiei din care faci parte iti permite sa-ti folosesti inventivitatea pentru a implini obiectivele companiei. Modelul ierarhic traditional sustinea controlul si ordinea, supunerea, precum si o serie de practici bine structurate, care lasau putin loc pentru exprimarea creativitatii personale. Astazi, insa, aceasta prapastie intre angajat si superior poate fi o piedica in calea succesului.

Dimpotriva, accesul la anumite date (considerate odinioara confidentiale) precum planuri de dezvoltare si strategii, informatii financiare sau cele mai bune practici ale concurentei, iti confera, ca angajat, un statut privilegiat de incredere si te poate mobiliza sa cauti solutii creative la aspectele problematice ale organizatiei.

Fie ca esti o fire dinamica, proactiva, care iti asumi responsabilitati asupra propriilor proiecte si judecati, fie ca preferi colaborarea si munca in echipa, ar fi indicat sa te orientezi spre acele companii care apreciaza, incurajeaza si dezvolta calitatile tale.

Mirabela Grigore

 

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top