Cum să devii mai bun la jobul tău
Dezvoltarea continuă face parte din lista de priorități a tuturor persoanelor care își doresc să evolueze pe plan personal sau profesional. La nivel profesional poți găsi diverse oportunități dacă depui un efort constant de a deveni mai bun. De aceea, avantajele acestui efort pot apărea mai repede decât crezi și poți beneficia financiar, dar și spiritual de pe urma acestei avansări în domeniul tău de activitate. Iată câteva modalități de a deveni mai bun la job, mai ales atunci când urmărești o promovare sau o schimbare de carieră:
Stabilește priorități
Prioritățile tale trebuie să se concentreze pe scopurile finale. Dacă vrei să avansezi în cadrul companiei, învață skill-uri noi, discută cu superiorii despre dorințele tale și urmează cursuri de specializare dacă acestea sunt necesare. Odată ce îți arăți interesul într-o nouă poziție, vei putea afla ce trebuie să faci pentru a o obține. Rezultatele personale la task-urile din fiecare zi vor influența percepția angajatorului asupra nivelului de dedicare pe care îl arăți.
De asemenea, prioritățile tale nu trebuie să ignore nevoile personale și grija față de starea de bine și sănătate. Nu uita că atunci când îți dedici prea mult timp vieții profesionale este posibil să uiți de ceea ce contează în viața ta. De exemplu, pentru a te putea dezvolta sănătos și echilibrat pe toate planurile este necesar și să-ți faci controale necesare. Dacă muncești mult la computer sau laptop, în timp poți dezvolta afecțiuni oculare. Mulți dintre cei cu job la birou suferă de miopie, iar dacă nu o descoperi la timp îți poate pune piedici în drumul tău către un nou nivel la locul de muncă.
Asumă-ți mai multe responsabilități
O parte din definiția unei persoane cu mai multă putere, care ocupă un loc mai înalt la job este și responsabilitatea mai mare pe care o primește odată cu noua poziție în companie. Pentru a demonstra că poți face față provocărilor este recomandat să începi să ți le asumi încă dinainte de a aplica. Arată-ți interesul și oferă-te să te ocupi de anumite task-uri mai importante și care implică luarea deciziilor. În acest fel vei putea arăta că ai un caracter puternic și nu te dai în spate de la mai multă muncă, mai ales atunci când o faci cu pasiune.
Ce trebuie să ții minte este că prea multe responsabilități te pot lua prin surprindere, iar dacă nu reușești să le duci la capăt vei demonstra opusul a ceea ce încerci. Așadar, nu opta din prima pentru cele mai importante task-uri, doar pentru a dovedi că ești un angajat loial și dornic de dezvoltare. Fă-o treptat și pune pe primul loc calitatea, nu cantitatea.
Fii conștient de punctele tale slabe
Nu degeaba întâlnești la interviurile de angajare întrebările precum „Care sunt punctele tale forte și cele slabe?”. Angajatorul nu își dorește să audă că ești o persoană perfecționistă și asta te dezavantajează, ci își dorește să vadă că te cunoști suficient de bine încât știi care sunt punctele pe care le poți dezvolta. Învățarea continuă este unul dintre aspectele importante când vine vorba de avansatul în funcții, iar dacă îți cunoști punctele slabe îți va fi mai ușor să le depășești și să devii mai bun.
Cea mai bună metodă de a te cunoaște mai bine este să fii cât mai prezent în tot ceea ce faci. Adoptă o atitudine critică și introspectivă, pentru a putea identifica unde există nevoia de schimbare. Este esențial să ții mereu minte că nu vei fi niciodată perfect, dar poți fi un profesionist adevărat când vine vorba de munca pe care o întreprinzi în fiecare zi.
Dezvoltarea personală și la locul de muncă sunt influențate direct de țelurile și speranțele tale. Odată ce faci primii pași spre o nouă provocare în carieră, vei putea să-ți deschizi noi orizonturi.