Dana Stoian @CORPORATE WELLBEING: Îmi doresc să pot contribui la un mediu de lucru în care oamenii se simt valorizați
Interacțiunile liderilor cu oamenii, cu experiențele și nevoile lor, conduc la o abordare mai umană și mai conștientă în mediul de lucru.
Pe 14 Mai te așteptăm să ni te alaturi la Gala CORPORATE WELLBEING AWARD, pentru a sărbători excelența și inovația în crearea unui mediu de lucru care promovează fericirea și bunăstarea!
Dana Stoian, HR Manager de 15 ani în Resurse Umane, speaker la Gala CORPORATE WELLBEING AWARD, ne spune: „trecând prin mai multe arii de HR, am descoperit că singura constantă care face rolul lui HR atât de dinamic sunt chiar oamenii pe care îi deservești, cu poveștile și nevoile lor. Sunt motivată de curiozitatea pentru călătoriile oamenilor și îmi doresc să pot contribui la un mediu de lucru în care oamenii se simt valorizați și își construiesc nu doar cariere, ci experiențe trăite frumos la locul de muncă.”
Ce rol credeți că joacă liderii și managerii în promovarea sănătății mintale la locul de muncă?
Dana Stoian: Noi în Provi spunem adesea că dacă ești bine la birou, ești bine și acasă. Iar asta se traduce printr-un confort emoțional care să te țină în echilibru în fața provocărilor personale și profesionale. La serviciu, ideea de sănătate emoțională și mintală nu poate fi adusă în discuție ocazional, așa cum se întâmplă să vorbim de alte proiecte sau inițiative. Ea există sau nu există, este o componentă culturală într-o organizație, este o constantă care definește modul de lucru și relațiile dintre oameni, iar acest lucru nu se poate întâmpla decât dacă liderii cred în ea și o promovează autentic în organizație. Liderii sunt cei care dau tonul, dar și cei care se asigură ulterior că grija pentru sănătatea emoțională este adoptată ca un comportament sau ca o rutină sănătoasă în organizația lor. Și nu vorbim doar de proiectele pe care le aprobă sau de acțiunile pe care le încurajează pe zona de sănătate mentală, ci vorbim în principal de modul cum practică ei înșiși rutinele de sănătate emoțională. De felul în care se arată vulnerabili în fața echipelor lor, de empatia pe care o arată în discuțiile despre sănătate mintală, de modul cum construiesc un spațiu de siguranță psihologică, în care oamenii se simt în siguranță să greșească, fără teama că vor fi judecați sau că vor exista repercusiuni.
Există comportamente sau politici pe care le considerați cruciale în aceast sens?
Dana Stoian: Cred că grija pentru sănătatea emoțională poate fi văzută ca acel “How” într-o organizație. Cu toții ne știm elementele de “What”, obiectivele pe care le avem de atins sau proiectele pe care le avem de condus, dar ceea ce simt că face diferența este modul cum realizăm toate acele lucruri. Cum ascultăm oamenii, cum le înlesnim un spațiu sigur în care să-și ventileze emoțiile sau să-și recunoască eșecurile și lucrurile pe care le-au învățat din fiecare proiect mai puțin reușit sau cum încurajăm grija și empatia față de ceilalți, dar mai ales față de noi înșine. Și în definitiv, vorbim de toate acele comportamente care definesc o cultură a compasiunii, în care validăm emoțiile, înlocuim vina cu empatia și încurajăm discuții deschise despre sănătatea emoțională. Bineînțeles că politicile pot ajuta, pentru a reglementa un cadru de conștientizare a importanței legate de sănătatea mentală sau a formaliza rutine precum lucrul flexibil, resurse și materiale de învățare legate de acest subiect. Însă adevăratul impact cred că vine din practicarea și adoptarea comportamentelor care încurajează sănătatea mintală și emoțională.