Now Reading
De la predarea limbilor străine la training de limbi străine

De la predarea limbilor străine la training de limbi străine

Revista Psychologies
de-la-predarea-limbilor-străine-la-training-de-limbi-străine

Auzim, uneori, că profesorii de limbi străine echivalează succesul la cursuri engleza business cu o atmosferă de liniște, cursanți sobri și determinați, învățare centrată pe manual, rezultate măsurabile prin teste de final de modul. Însă ce se întâmplă cu motivația pe termen lung a adultului care învață o limba străină? Cum face un cursant trecerea de la obiective urmărite în studiu la autonomie în utilizarea limbii-țintă? În plus, cum reușește profesorul să transforme experiența învățării într-o experiență care să conteze pentru participanți? Pentru că obiectivele unui curs să fie îndeplinite, trainingul lingvistic trebuie să răspundă acestor nevoi.

Ce principii de predare sunt valorificate în trainingul lingvistic modern?

1. Se acordă atenție sporită profilului cursantului adult; adultul care studiază o limbă străină este orientat spre obiective. În cazul lui, întregul proces de învățare vizează acoperirea unor nevoi de comunicare. De obicei, apreciază dacă este intens angajat în dezvoltarea competențelor de limbă străină și cere valoare imediată pentru cursul la care participă. Tocmai în acest scop, activitățile din cadrul unui training lingvistic personalizat sunt aplicate realităților cotidiene.

2. Adulții aplică strategii distincte în învățare; cursanții învață o limbă străină în funcție de obiceiuri și preferințe, taskuri de îndeplinit la curs, nevoi de studiu, obiective de îndeplinit s.a. Unii cursanți, de pildă, se vor bucura de o abordare experiențială și vor rezolva probleme complexe în cadrul exercițiilor, alți cursanți vor memora informațiile. În plus, personalitatea cursantului poate influența procesul de învățare: un extrovertit va fi fluent în exercițiile de comunicare orală, în timp ce un introvertit se va remarca prin sarcinile scrise. De aceea, este esențial a cunoaște tipologia și nevoile cursanților din grupă.

Citește articolul integral pe Learning Network.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top