Eticheta comunicării în epoca digitală
Niciodată până în zilele noastre comunicarea nu a fost atât de valorizată, promovată și dezbătută. Sunt voci care chiar declară epoca actuală una “a comunicării”. Tind să devin adepta acestei teorii, văzând câtă persuasiune înglobează o postare pe un cont de Twitter sau o reclamă iscusit concepută, ce putere de schimbare socială au produs mesajele și campaniile difuzate sau promovate în online, ce influență au gesturile, prezența publică, aspectul, discursul argumentat, prezentările sau prelegerile făcute urmând regulile și tehnicile de public speaking… Democratizarea comunicării publice, ca rezultat al digitalizării mijloacelor media, a adus în prim plan și mesaje ale căror formă și conținut cu greu trec bariera eticii, etichetei sau relevanței necesare unei opinii devenită publică.
Dacă barierele relevanței și eticii sunt relativ greu de atins și necesită o educație formală, chiar academică, pentru a le depăși pe cele ale etichetei în comunicarea digitală – una eficientă, care să contribuie pozitiv la creșterea reputației -, avem de făcut doar câteva ajustări.
Fii PROMPT
Nu lăsa mailurile fără răspuns. Un simplu „Am primit, revin! Mulțumesc” pot face interlocutorul să considere că acorzi importanță comunicării cu el.
Răspunde la telefon chiar dacă doar pentru a spune „Mulțumesc pentru telefon. Sunt prins într-o întâlnire/ eveniment acum, dă-mi voie să te sun în X minute/ ore”.
citește continuarea în ediția specială Psychologies: Împreună
Cristina Turnagiu Dragna este antreprenor în Relaţii publice, Frumuseţe şi Media, consultant în Comunicare şi Image management, cu expertiză de peste 15 ani în construirea de mărci şi campanii în domeniul industriilor de lux (Design, Beauty, Luxury goods, Hospitality şi Travel). Este formator acreditat şi trainer în Comunicare, etichetă şi protocol în afaceri, Lector al Institutului Diplomatic Român, editorialist al Etiquette Magazine, comisar de licitaţie al Casei Artmark şi moderatoarea emisiunii Etichetă şi Comunicare în Afaceri la postul TV de Business Canal 33 România. Este membră a Ready Nation, Director Executiv al Asociaţiei Freelencerilor, Secretar General al Asociaţiei Române pentru Protocol şi Ceremonial, Director Regional al Sucursalei Sud-Muntenia a Federaţiei Patronatelor Femeilor Antreprenor şi Board Member al CONAF (Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin).