Georgiana Andrei, @CORPORATE WELLBEING: Cheia succesului este să știi să-l asculți pe celălalt
Bunăstarea fizică și psihică a angajaților este un pilon important în productivitatea unui business.
Pe 14 Mai te așteptăm să ni te alături la Gala CORPORATE WELLBEING AWARD, pentru a sărbători excelența și inovația în crearea unui mediu de lucru care promovează fericirea și bunăstarea!
Cu un master în Project Management în cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative și experiență de peste 15 ani în vânzări, management de echipe, negociere, business planning și coaching, pentru Georgiana Andrei, Corporate Sales Director, speaker la CORPORATE WELLBEING AWARD, cheia succesului este să știi să-l asculți pe celălalt – fie el angajat, client sau partener de afaceri.
Ce rol credeți că joacă liderii și managerii în promovarea sănătății mintale la locul de muncă?
Georgiana Andrei: Cred că liderii și managerii joacă un rol important în promovarea sănătății mintale la locul de muncă. Ei pot contribui semnificativ la normalizarea discuțiilor despre acest subiect în cadrul organizației, încurajând astfel o cultură deschisă și un mediu de lucru sănătos. Trebuie să înțelegem că, așa cum este normal să spunem „azi nu mă simt bine pentru că mă doare măseaua”, este normal să spunem și că „azi nu mă simt bine, nu sunt în cea mai bună formă a mea la nivel emoțional”.
Totodată, liderii și managerii au impact și asupra modului în care este percepută și integrată sănătatea mintală în cultura organizațională. Din experiența noastră, vedem că proiectele din zona de sănătate mintală sunt mai bine adoptate atunci când sunt susținute în mod activ de către lideri și manageri. De altfel, aceștia pot fi considerați modele pentru angajați prin modul în care își gestionează și își prioritizează sănătatea mintală.
Totuși, bunăstarea și sănătatea mintală a angajaților nu sunt doar responsabilitatea angajatorului, ci o responsabilitate comună. Angajatorul poate să creeze cadrul, un mediu de lucru sănătos și să ofere resurse pentru susținerea sănătății mintale, însă menținerea acesteia este în responsabilitatea angajaților. Este important ca angajații să-și recunoască propriile nevoi și să fie deschiși să solicite ajutor atunci când este necesar.
Există comportamente sau politici pe care le considerați cruciale în aceast sens?
Georgiana Andrei: Pentru a promova sănătatea mintală în cadrul unei organizații este esențial să înțelegem că aceasta reprezintă o nevoie, atât pentru angajați, cât și pentru succesul organizației. Sănătatea mintală influențează nu doar bunăstarea individuală a angajaților, ci și performanța și mediul de lucru în cadrul companiei.
Există trei aspecte cheie pe care le consider fundamentale pentru promovarea sănătății mintale în cadrul unei companii. Primul este creșterea gradului de conștientizare cu privire la acest subiect. Să încurajăm o cultură în care se discută deschis despre sănătatea mintală poate ajuta angajații să recunoască semnele și simptomele problemelor de sănătate mintală și să se simtă confortabil să caute ajutor atunci când este necesar.
Al doilea este asigurarea faptului că angajații au acces la resurse atunci când au nevoie de ele, cum ar fi terapeuți de gardă, programe de gestionare a burnout-ului sau sprijin psihologic în caz de evenimente nefericite, cum ar fi pierderea unui coleg.
Al treilea lucru este facilitarea accesului angajaților la terapie, acoperind o parte din costuri prin beneficiile de sănătate pe care le oferă compania. Teoria spune că, atunci când se atinge o rată de accesare de 15% din numărul total de angajați, beneficiile psihoterapiei se resimt și la nivelul întregii companii. Totuși, atingerea unui astfel de prag înseamnă multă conștientizare.
Dacă ar fi să mă uit la programele implementate de noi, observ câteva elemente comune care contribuie la succesul lor: sponsori vizibili – cum spuneam mai sus, implicarea activă și sprijinul conducerii și a managerilor în promovarea sănătății mintale; adaptabilitate – nu există o soluție unică pentru toți, așa că este important să fim deschiși la diversitatea nevoilor și să oferim opțiuni variate de sprijin și tratament; consecvență: wellbeing-ul și grija pentru sănătatea mintală a angajaților nu se reduc la acțiuni izolate sau la soluții rapide, ci este vorba despre continuitate și despre pași mici, făcuți constant.