Now Reading
În culisele iubirii de sine se află învățarea cu ceilalți

În culisele iubirii de sine se află învățarea cu ceilalți

iulia-melinte
în-culisele-iubirii-de-sine-se-află-învățarea-cu-ceilalți

Dacă te întreb acum „Tu cum ai ajuns să excelezi în ceea ce faci?”, probabil că răspunsul pe care l-aș primi ar tinde să fie: „experiența a fost cel mai bun profesor, am învățat făcând”. Da, avem nevoie să ne implicăm, să ne aflăm în mijlocul acțiunii, dar lucrurile nu pot fi învățate doar așa.

Care sunt modelele de învățare pe care „le-ai moștenit de la cei din jur”? Ce înseamnă pentru tine să devii conștient(ă) de cum înveți? Ce alegi să faci diferit în planificarea viitoare a procesului de învățare? Hai să vedem.

În cursurile de public speaking cu clienții mei aud adesea că rețeta pe care o percep oamenii ca fiind cea mai eficientă în procesul de învățare este „să ții cât mai multe prezentări”.

Atunci când întâlnesc această soluție, folosesc bagheta magică a întrebărilor, mai ales în grupuri, ca să oglindesc că acolo unde sunt prinse de noi convingeri de care nu ne-am îndoit niciodată, pe termen lung nu este suficient să treci la acțiune. E ca și cum ai vrea să gătești, nu ai gătit niciodată sau foarte rar, și pleci la drumul bucătarului fără motivație, fără rețetă și fără experiență. Oare cum poate să arate produsul final doar după simpla acțiune?

Citește continuarea articolului în ediția de februarie 2022 a revistei Psychologies sau abonează-te și primește în dar cartea „Știutorii” cu autograful lui Mircea Cărtărescu.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top