O cafea? Adesso!
Când e momentul cel mai bun să începi o afacere? Dacă stai să faci prea multe calcule, să te gândești prea mult la puncte slabe, amenințări și concurență, ai toate șansele ca visul tău de antreprenor să moară în fașă. Cofondatoarele cafenelei Adesso, Andreea Pintilie și Rodica Tituleasa, ne spun că momentul prezent este cel mai bun moment să te pui în mișcare.
Citiți povestea plină de prospețime a cafenelei Adesso, o istorisire ca o aventură, în ton cu aroma inconfundabilă a cafelei de specialitate servită acolo.
Psychologies: Sunt foarte curioasă să aflu povestea cafenelei Adesso, Rodica și Andreea. O să vă rog să-mi spuneți cum s-a conturat ideea voastră de a deveni antreprenoare?
Andreea Pintilie: Noi am ajuns să avem această cafenea datorită Rodicăi. Are un entuziasm molipsitor.
Rodica Tituleasa: Eu aș spune că motorul din spatele pornirii mele a fost Cristi, soțul meu. Eu vin cu ideile, dar el este omul de acțiune, care turează motoarele, care te împinge de la spate și cred că fără el, eu nu aș fi ajuns aici. Ideea ni s-a născut într-o dimineață, pe când eram la Amsterdam cu toții și ne plimbam să găsim deschisă o cafenea care să servească și mic-dejun. Așa am descoperit și cafeaua de specialitate.
A.P.: Culmea este că nici eu, nici Andreea nu eram băutoare de cafea, înainte de 40 de ani.
R.T.: Cumva, a fost o descoperire cafeaua de specialitate.
Ce înseamnă mai precis cafea de specialitate?
R.T.: Dacă ar fi să o descriu practic, este o cafea pe care o bei cu plăcere fix așa neagră, fără lapte. Cafeaua de specialitate e mai degrabă pentru cunoscători, pentru cafegii pasionați. Ca în cazul vinurilor, și în cafea se poate simți o paletă întreagă de gusturi pe care, evident, e nevoie să ți le educi. Poți spune despre o cafea de specialitate că are gust de mere roșii sau de tartă cu mere, de exemplu. Băutul cafelei a devenit un ritual pentru noi.
Am urmat un curs de barista și acolo am aflat o mulțime de lucruri despre gusturile cafelei. Probabil, creierul nostru le recunoaște, dar nu face legătura între ele și aceasta este o chestiune pe care o putem învăța.
Citește articolul integral în ediția de aprilie a revistei Psychologies sau abonează-te și primește lunar cadourile pregătite.
Clementina Anghelache este antreprenor în dezvoltare personală, learning facilitator, autor și Ontological Coaching Practitioner cu peste 15 ani de experiență. Formările sale cuprind peste 5000 de ore în domenii de business, leadership, vânzări și marketing, 3 programe NLP Practitioner și un Master, 3 școli de coaching cu Alain Cardon, Sir John Whitmore și Inner Game cu Tim Gallwey, PCM, Points of You, Theta Healing și Acces Consciousness. A petrecut două decenii ca antreprenor în publishing în domeniul învățării organizaționale și în urmă cu trei ani a relansat licența revistei Psychologies în România. Este pasionată de scris și acompaniază persoanele care doresc să își transforme viața prin intermediul journaling, prin cursuri create din perspectiva ontologică. Clementina crede că învățarea este un fel de a fi natural al omului și că prin învățare avem acces la transformarea vieții noaștre și atingerea obiectivelor.