Psihologia achizițiilor online: cum vede o agenție de marketing lucrurile!
Există trei lucruri care te fac să achiziționezi un produs/ serviciu online: motivația, capabilitatea și declanșatorul. Unii cumpărători ar putea fi de părere că toate aceste trei aspecte sunt influențate strict de ei, mai ales la capitolele motivație sau capabilitate.
Totuși, nu este așa, după cum vei afla din perspectiva de mai jos, direct de la o agenție de marketing. În ziua de astăzi, astfel de agenții au o muncă mai dificil de realizat. Informația este peste tot – astfel, clientul nu se mai oprește la primul magazin din cale. În schimb, acesta se va opri și va achiziționa un produs/ serviciu din magazinul care satisface cele trei aspecte de mai sus.
Oferă vizitatorului motivația de a cumpăra de la tine!
Motivația nu înseamnă convingerea clientului prin intermediul informațiilor false. Acest articol nu tratează astfel de subiecte – este vorba doar despre marketing pur, fără scurtături.
Factorii motivatori țin de motivele pentru care o persoană ar trebui să cumpere un produs – ce le poate oferi acesta, cum îi poate ajuta, ce beneficii aduce vieții acestora și așa mai departe. Pe scurt, un produs trebuie să fie de folos cuiva în situații reale pentru a stârni interesul. Tocmai de aceea, motivația este considerată un efort comun – o agenție de marketing nu poate motiva fiecare utilizator în parte, ci doar pe cel care are interese comune cu produsul/ serviciul de vânzare.
Arată-i vizitatorului că are capabilitatea de a cumpăra de la tine!
Evident, pasul următor implică o demonstrație de compatibilitate din partea magazinului online față de potențialul cumpărător. Acest lucru se manifestă prin diversitatea opțiunilor de plată, descrieri detaliate pentru produse, recenzii, un website care funcționează rapid și așa mai departe – lucruri pe care o agenție de marketing pune accentul.
Toate cele menționate – și nu numai – îi arată utilizatorului faptul că are capabilitatea/ capacitatea de a achiziționa dintr-un anumit magazin online fără nicio problemă. Ia în calcul, de exemplu, magazinele online foarte cunoscute, dar care poate au un preț mai mare decât al unora individuale. Mereu vei apela la cele foarte cunoscute pentru că știi cum poți plăti acolo, știi detalii despre livrare și așa mai departe.
Arată-i vizitatorului un declanșator care să-l facă să cumpere de la tine!
Dacă cele două aspecte de mai sus sunt împlinite, după cum s-ar spune, ultimul pas este prezentarea către client a unui declanșator. Acesta este factorul care va influența o achiziție și este prezent, deseori, sub formă unui buton call-to-action sau a unei ferestre de tip pop-up care se activează atunci când utilizatorul dorește să părăsească site-ul.
Chiar și o reducere de 5-10% oferită numai atunci când acesta vrea să părăsească pagină poate duce la o achiziție – acesta este doar unul dintre micile trucuri pe care o agenție de marketing le poate aplica.
Nu uita de aspectul esențial!
Primul și ultimul aspect pot fi considerate tehnici sau chiar trucuri de marketing. Totuși, când vine vorba de capabilitate, aceasta include un anumit element care nu poate fi ignorat – informația. Nu toți potențialii cumpărători iau decizii de achiziție pur și simplu.
Marea majoritatea realizează cercetări amănunțite înainte de a cumpăra un produs. Acesta este motivul principal pentru care pagina ta de produs trebuie să conțină cât mai multe detalii și informații – veridice – cu putință. În final, acestea fac diferența dintre o achiziție garantată și un mai bine cumpăr din altă parte.
Dacă vrei să afli mai multe despre psihologia de achiziție online de la o agenție de marketing profesionistă, apelează la The Markers – echipa agenției îți poate spune clar cum anume poți transforma utilizatorul în client!