Raluca Dumitra @CORPORATE WELLBEING: Cred foarte mult în ascultarea activă și în liderii care știu să și tacă
În promovarea sănătății mintale la locul de muncă, rolul liderilor și al managerilor este determinant. Pe lângă implementarea programelor de wellbeing, liderii trebuie să ofere un exemplu practic prin crearea unui mediu de lucru deschis, empatic și tolerant față de greșeli.
Pe 14 Mai te așteptăm să ni te alaturi la Gala CORPORATE WELLBEING AWARD, pentru a sărbători excelența și inovația în crearea unui mediu de lucru care promovează fericirea și bunăstarea!
CMO la eJobs, speaker la Gala CORPORATE WELLBEING AWARD, Raluca are peste 15 ani de experiență în marketing și comunicare și a lucrat pe o plajă eterogenă de domenii – de la jurnalism și e-commerce la resurse umane. La eJobs e responsabilă de crearea și implementarea strategiei de marketing B2B si B2C și de alinierea ei cu obiectivele de business. Se folosește de expertiza sa în Brand Marketing, Employer Branding, Comunicare Corporate și Internă pentru a spune povesti prin intermediul tuturor brandurilor din portofoliu, misiunea ei fiind să echilibreze creativitatea campaniilor de marketing cu realitatea pragmatică a KPI-ilor de business.
Ce rol credeți că joacă liderii și managerii în promovarea sănătății mintale la locul de muncă?
Raluca Dumitra: E clar că rolul liderilor și al managerilor în promovarea sănătății mintale la job e unul absolut crucial. Pe lângă implementarea programelor de wellbeing (mă gândesc aici la cursuri, workshop-uri, acces la sesiuni de coaching și psihoterapie, parenting, nutriție și orice alt beneficiu care ar putea să vină în ajutorul membrilor echipei), mi se pare și mai important să walk the talk. Să nu fie doar niște vorbe corporatiste sau niște bani pe care îi dăm pe beneficii și L&D.
La fel de importantă mi se pare și comunicarea și cred că poate face diferența dintre teorie și practică. Nu putem lăsa totul în responsabilitatea HR-ului, nu putem face sănătate emoțională doar cu newslettere interne și comunicări 1 to many, de cele mai multe ori unidirecționale. Cred foarte mult în discuțiile 1 la 1, în ascultarea activă și în liderii care știu să și tacă.
Însă poate mai important decât orice mi se pare însă să nu uităm că și liderii și managerii sunt tot oameni și că și ei, pe „persoană fizică”, au nevoie să se preocupe de sănătatea lor emoțională, nu doar de a celorlalți. Pentru că, spre deosebire de un coleg care nu e manager, ei sunt ca o supapă, absorb toate probleme echipei, la care se mai adaugă, firesc, și ale lor. Deci e important să nu uităm să începem cu noi. E ca la avion: în caz de evacuare, întâi îți pui ție centura de siguranță și apoi copilului. E nevoie să fii tu bine ca să poți să „salvezi” pe altcineva.
Există comportamente sau politici pe care le considerați cruciale în aceast sens?
Raluca Dumitra: Să creăm medii de lucru în care există deschidere, empatie și toleranță față de greșeli. Oamenii să se simtă încurajați să spună ceea ce cred și să nu le fie frică să greșească. Să existe dacă nu un psychological safety, măcar un mediu empatic. Când oamenii știu că pot vorbi liber, cu siguranță crește și implicarea lor și sentimentul de apartenență la echipă, care, de ce să nu fim sinceri, a fost tot mai erodat în ultimii ani.