Rolul muncii de la birou în menținerea echilibrului dintre viața personală și cea profesională
În teorie, obținerea echilibrului dintre viața personală și cea profesională este foarte simplă. Este nevoie doar să acorzi timp, în aceeași măsură, atât domeniului personal, cât și a celui profesional, evitând astfel stresul sau epuizarea. În practică, însă, pentru mulți setarea acestui echilibru este o provocare. Dacă ești o persoană axată pe performanță, procesul este chiar mai complicat, dar nu imposibil.
Așa că, în acest articol vom discuta despre câteva din cele mai mari beneficii ale echilibrului dintre viața personală și cea profesională, dar și despre impactul pe care îl are munca la birou în setarea acestuia.
Munca de la birou setează mai ușor limitele programului de lucru
Tuturor ni se întâmplă să pierdem noțiunea timpului, atunci când suntem implicați într-o activitate intensă. Timpul pare că zboară și programul de 8 ore pare să nu aibă nicio pauză în anumite zile, nici măcar cea de masă.
Deși mulți dintre noi putem considera acest mod de lucru unul productiv, lucrurile stau, de fapt, fix invers. Asta deoarece atât mintea, cât și corpul nostru au nevoie de pauze ocazionale, pentru a-și recăpăta din energie.
De aceea, munca de la birou este tot mai apreciată în rândul angajaților. Dacă acasă pierzi ușor noțiunea timpului, atunci când ești în mediul office limitele programului de lucru sunt setate și respectate mult mai ușor.
Ne susține nevoia de comunicare și socializare
Conform unui studiu realizat de Genesis Property, companie fondată de către antreprenorul Liviu Tudor, stilul de lucru și de viață din ultimii ani a evidențiat, de fapt, cât de importantă este activitatea la birou, mai ales pentru cei din Generația Z, aflați la începutul vieții profesionale. Pentru ei, experiențele la birou, colaborarea cu echipa și socializarea sunt importante pentru dezvoltarea și evoluția în carieră, contribuind în același timp la un echilibru sănătos între viața la job și timpul liber.
Acest trend se poate observa, de asemenea, și la angajații care fac parte din celelalte generații.
Îmbunătățește starea de sănătate
Din păcate, noțiunea de burnout nu este doar ceva despre care aflăm de la televizor. În zilele noastre, din cauza mai multori factori, numărul celor ce ating această stare de epuizare fizică și psihică este unul alarmant. Însă, șansele de a-ți îmbunătăți starea de bine și, implicit, cea de sănătate, cresc considerabil atunci când înveți să menții un echilibru între viața ta personală și cea profesională.
Discutând în pauze cu ceilalți colegi nu numai că poți afla lucruri noi, dar te face și să-ți relaxezi mintea, deconectându-te, pentru câteva momente, de task-urile profesionale.
Îmbunătățește nivelul de concentrare
Puterea noastră de concentrare scade semnificativ atunci când mintea este asaltată de provocări la care nu găsim, încă, rezolvare. Oboseala psihică este motivul principal pentru care, deși dormim suficiente ore pe noapte și mâncăm relativ sănătos, capacitatea de concentrare nu este la cotele normale. Și în acest caz, menținerea unui echilibru între viața personală și cea profesională ne poate ajuta.
De asemenea, timpul de calitate petrecut cu ceilalți ne poate susține să gestionăm mai ușor problemele legate de muncă și nu numai. Fie că discutăm cu un coleg și găsim rezolvări, fie că ni se recomandă un anumit mentor, specialist, fie că aflăm din discuțiile cu echipa faptul că și alți colegi au întâmpinat provocări de muncă asemănătoare, toate acestea pot fi modalități prin care găsim rezolvări. Implicit, puterea de concentrare revine la normal, ne putem implica total în fiecare activitate, fără a simți acea stare continuă de oboseală și lipsă de claritate.
A cunoaște cât mai multe despre importanța menținerii unui echilibru între viața profesională și cea personală te poate ajuta să depășești emoțiile negative și să dezvolți strategii eficiente de gestionare a timpului.