Siguranţa psihologică
La primul meu job (care nici nu mai știu dacă se numea job sau serviciu, așa de demult a fost), am intrat cu convingerea, sădită din școală și validată de părinţi, profesori etc, că este nevoie să devii din ce în ce mai bun profesional, cel mai cel expert, pentru a-ţi asigura succesul și pasul următor în carieră. Rolul de care vorbesc era de junior într-o bancă internaţională, printre primele care ajunseseră în România și, cu siguranţă, prima care deschidea o sucursală în orașul nostru din estul Moldovei. De interes pentru subiectul articolului de astăzi este că procesul de selecţie și formare a echipei s-a făcut pornind de la dorinţa angajatorului de a aduna, în același loc, specialiști foarte buni chiar dacă nu se cunoșteau sau nu lucraseră împreună înainte.
Ai cei mai buni specialiști, un manager cu experienţă și școală veche, ai toate resursele la dispoziţie, ai o poziţie centrală în oraș, în vremea în care băncile încă erau un loc de pelerinaj și adulaţie pentru clientul de rând – deci secretul succesului e descifrat!
Citeşte articolul integral în cadrul ediţiei de septembrie 2021 a Revistei PSYCHOLOGIES.
Cristina Baghiu este facilitatorul Atelierul de Idei, cel mai inovativ boutique de facilitare din regiunea de Nord Est. Este facilitator de inovare certificat în metoda FORTH, facilitator Management 3.0 și Agile People, și ajută organizațiile să gândească în 3D folosind Lego Serious Play. După mai mult de 20 ani în poziții de management în echipe din domeniul bancar și al energiei, crede cu tărie ca managementul este responsabilitatea întregii echipe, așa că este decisă să ajute echipele, indiferent de domeniu sau dimensiune, să își atingă potențialul, să fie implicate, să devină locurile de muncă ale viitorului. Cristina este Agile HR Coach și instructor acreditat pentru certificări ICAgile, așa că își dorește ca fiecare departament să adopte principiile agilității în business.