Strategia de wellbeing: moft sau necesitate?
În ultimii doi-trei ani, companiile au înţeles că pentru a fideliza angajatul, pe lângă beneficiile clasice oferite (tichete de masă, telefon, maşină, etc.) şi workshop-urile pentru dezvoltarea diferitelor abilităţi, este nevoie să îi creezi o stare de bine în companie, să îl înveţi despre viaţa echilibrată. Astfel, piaţa de well-being a avut o creştere exponenţială în zona corporate, ceea ce pentru noi, ca şi companie care livrează astfel de servicii este îmbucurător, însă, din perspectiva unui consultant de resurse umane constat un fenomen mai puţin eficient pentru organizaţii.
Unii angajatori fac alegeri în funcţie de furnizorii existenţi pe piaţă, în funcţie de programele existente de well-being. De multe ori moda şi noutatea primează, iar strategia de resurse umane poate avea de suferit.
O parte dintre organizaţii fac o confuzie între a stimula starea de bine a angajatului din perspectiva personală (oferindu-i diferite workshop-uri care au impact într-adevăr, atât în viaţa personală, dar şi indirect în viaţa profesională, cum sunt cele de parenting, de dans sau masaj la birou etc.) şi a crea o cultură organizaţională în care angajaţii se simt bine şi sunt stimulaţi să aibă o viaţă echilibrată.
Citeşte continuarea pe www.learningnetwork.ro.
Simona Nicolaescu este psihoterapeut, terapeut cranio-sacral, susținător al vieții echilibrate în România şi realizator al emisiunii „În căutarea stării de bine”. Desemnată „Antreprenorul anului”, în anul 2013, Simona Nicolaescu și-a dedicat ultimii 9 ani din cariera sa profesională susținerii și promovării vieții echilibrate, prin proiecte creative, adresate mediului de afaceri, derulate în premieră în România. Sub semnătura sa a luat naștere primul program de well-being pentru angajații companiilor. Este autoarea audio-book-ului „Tehnici de reducere a stresului”.