Strategii de life-management pentru companii
Un nou an, noi așteptări și dorințe de rezultate maxime pentru toate companiile. Dar în afară de vânzările de produse și servicii, colaborări și investiții, există oare și alt secret pentru succesul unei companii?
Vă invit să urmăriți mai jos ideile și perspectiva mea ca psiholog.
În primul rând, productivitatea unei companii se măsoară în productivitatea angajaților. Un angajat fericit și mulțumit întotdeauna va da un randament bun și își va îndeplini cu succes targetul. De aceea, cred că acum, mai mult ca oricând, mai ales în acest context al pandemiei, e necesar să se pună accentul pe investiția în angajați. Mulți manageri vor spune: „Păi eu investesc în ei că ulterior să plece?”. O gândire extrem de fatalistă.
Într-adevăr, nu ai garanția nimănui și nu poți ține pe cineva cu forța pe un post, însă randamentul pe care îl va da acel angajat mulțumit și fericit în timpul în care este în compania ta, va aduce beneficii multiple. Și asta este ceea ce contează cel mai mult – să ai parte de rezultatele mult dorite. Starea de bine a angajatului și plăcerea cu care vine la muncă, respectiv plăcerea cu care își îndeplinește obiectivele, va aduce o performanță uriașă companiei. Ba chiar el poate veni cu idei și creativitate.
În schimb, atunci când intră în burnout, acel sindrom pe care cu toții vrem să-l evităm (epuizare, lipsa motivației, starea de anxietate, etc.), angajații sunt în punctul de a ceda și chiar au dorința de a-și da demisia.
De aceea, cred că un bun life-management este esențial pentru a-ți putea îndeplini cu succes deadline-urile și sarcinile. Personal, aș introduce cursuri de mindfulness și dezvoltare personală în companii, întrucât fiecare are un bagaj emoțional, probleme personale, care din păcate se răsfrâng la locul de muncă. Angajatul se simte copleșit și nu mai are motivația necesară. Este, într-adevăr, responsabilitatea fiecăruia să se îngrijească de propria viață, dar pentru obținerea rezultatelor dorite de la angajații săi, managerii ar putea introduce cursuri și sesiuni de ședințe individuale în cadrul companiei, de care angajații să beneficieze.
De asemenea, atunci când fiecare angajat este fericit, mulțumit și împlinit cu propria viață, el va putea colabora eficient, productiv și asertiv și în cadrul echipei. Iar acest lucru contribuie la o coeziune și o comunicare foarte bună cu colegii, care este, de altfel, vitală.
Astfel, iată câteva direcții clare care consider că ar trebui trasate la început de an, atât de către manager, dar și de către angajați.
Managerul:
- să stabilească care sunt obiectivele companiei pentru anul în curs;
- să identifice care sunt nevoile angajaților și așteptările pe care ei le au în cadrul companiei (programul de lucru, prime, obiective, sarcini, proiecte noi, etc.);
- să identifice inclusiv nemulțumirile angajaților pentru a ști cum anume să se raporteze la ei și ce anume ar fi de îmbunătățit în cooperarea cu aceștia;
- să motiveze angajații și să le ofere o direcție clară, dar și o perspectivă. Pentru angajați e important să simtă că ei cresc odată cu compania;
- să aprecieze angajații și să fie un bun lider pentru ei. Asta va ajuta mult la coeziunea echipei și menținerea acesteia pe o durată de timp îndelungată (asta duce, de asemenea, la o productivitate ridicată);
- să poată gestiona problemele care apar în cadrul companiei, fără să devină nevrotic sau furios, ceea ce va crea presiune și teamă în cadrul echipei;
- să fie flexibil la inovație și schimbare. Este gata să audă idei noi sau propuneri, fără să creadă că doar el are dreptate.
Angajații:
- să își definească obiective clare pe care le au în acest an legate de munca lor;
- să comunice asertiv nemulțumirile sau problemele care apar pe parcurs, pentru a putea fi rezolvate cu calm și tact;
- să lucreze constant la problemele personale (de cele mai multe ori, productivitatea și motivația sunt influențate de problemele personale nerezolvate);
- să aibă dorința de a crește și de a evolua în permanență.
Cum ți s-au părut aceste idei? Cu siguranță dacă sunt aplicate, vor face o diferență uriașă în managementul unei companii.
Diana Pîrje este psiholog clinician, trainer pentru femei şi autoarea cărţii "Aripi de Feminitate". Este pasionată de dezvoltare personală şi evoluţia fiinţei umane, dorindu-şi să călăuzească cât mai mulţi oameni pe drumul autocunoaşterii şi a fericirii personale. Crede că fiecare dintre noi avem un drum unic şi misiunea fiecăruia este aceea de a ne dezvolta, de a evolua şi de a păşi cu încredere spre desăvârşirea talentului şi a misiunii personale.