Tact și diplomaţie, elemente-cheie pentru succesul unui hotel
„Noi, da, suntem domni și doamne care oferim servicii domnilor și doamnelor care ne trec pragul. Și o facem cu plăcere, cu dedicație și cu zâmbetul pe buze.”
Psychologies: Povestiți-ne puțin, vă rog, despre parcursul dumneavoastră profesional. Cum a pornit totul? Unde vă situați acum?
Georgeta Grecu: Totul a pornit în 1994 când am fost selecționată să fac parte din echipa de deschidere a hotelului de 4 stele Sofitel, parte a grupului ACCOR. Hotelul Sofitel era primul hotel ce aparținea unui lanț internațional deschis după Revoluție. Cerințele de intrare erau simple: să cunoaștem limba franceză la un nivel mulțumitor pentru a ne putea înțelege cu echipa de management, în majoritate francezi și să nu fi lucrat în industria hotelieră înainte de 1989. Conform exigențelor Sofitel era necesar să învățăm de la zero standardele hotelăriei profesioniste, să ne însușim mentalitatea și atitudinea de „service” cea care este orientată către atenția acordată oaspeților, nevoilor și dorințelor lor.
Am învățat totul în limba franceză. Cum să răspundem la telefon, cum să primim oaspeții, cum curățăm o cameră, cum servim un mic dejun, cum să facem achiziții pentru o mulțime de articole de care nici nu auzisem până atunci, cum să optimizăm rezultatele muncii noastre. Inițial, am fost angajată pe postul de „controlor”, care la vremea respectivă nu era relevant. Însă am constatat, în cei doi ani de control, că acest job este esențial pentru bunul mers al lucrurilor într-un hotel. Mi-a permis accesul la toate departamentele, atât în Front of the House (FOH) cât și în Back of the House, în bucătărie, cât și în administrație și resurse umane.
Citește continuarea articolului în ediția de martie 2022 a revistei Psychologies sau abonează-te și primește în dar cartea „Știutorii” cu autograful lui Mircea Cărtărescu.
Alexandra Tudor este coordonator editorial pentru brandurile Learning Network şi Revista Psychologies. Este pasionată de tot ceea ce înseamnă dezvoltare personală şi profesională, căutând mereu ca prin job-ul său să contribuie la echilibrul personal şi starea de bine, a sa şi a celor din jurul său.