Top 4 provocări din viața femeilor de afaceri și cum le pot depăși
În ultimii 20 de ani, numărul de afaceri conduse de femei a crescut cu 114%, iar în prezent, la nivel global, femeile dețin 36% din afacerile existente la nivel global. Aceste date sunt susținute de statisticile privind tendințele mediului de afaceri. Conform acelorași statistici, în 2022, 47% dintre femei au început o afacere – cu 3% mai mult decât numărul de bărbați care au intrat în lumea antreprenoriatului.
Așadar, numărul de femei antreprenoare este în creștere și, deși propria afacere poate aduce multe satisfacții, există și câteva provocări cu care te poți confrunta, atunci când ești o femeie de afaceri. Iată care sunt acestea și cum le poți depăși.
-
Echilibrul dintre viața personală și cea profesională
Potrivit unui studiu publicat în The Lancet Public Health, femeile sunt mai predispuse să petreacă de două ori mai mult timp decât bărbații îngrijind și abordând treburile casnice. Așadar, atunci când ești o femeie de afaceri, echilibrul între viața personală și profesională poate fi o provocare majoră. Iată, totuși, câteva lucruri pe care le poți face pentru a-l obține:
- Deleagă responsabilități către alți membri ai echipei sau ai familiei. În acest mod, vei avea timp să te concentrezi asupra lucrurilor importante din afacerea ta, dar și asupra vieții personale.
- Stabilește un interval de timp zilnic, alocat pentru sarcinile de serviciu, și setează o alarmă care să te anunțe când vine momentul să închei ziua de lucru. Stabilirea din timp a sarcinilor prioritare te poate ajuta, în acest caz, să te asiguri că rezolvi toate treburile importante din ziua respectivă.
- Folosește-te de tehnici de gestionare a stresului, cum ar fi meditația, yoga sau exercițiile fizice regulate. Acestea îți pot crește rezistența la stres și îți pot îmbunătăți starea de bine.
-
Accesarea fondurilor
Accesarea fondurilor este un alt obstacol cu care se confruntă femeile de afaceri, în principal din cauza biasului de gen existent în mediul de afaceri. Investitorii tind să plaseze capital în afaceri conduse de oameni din propriul „trib”, motiv pentru care afacerile conduse de femei pot fi adesea subfinanțate, în comparație cu cele conduse de bărbați, chiar dacă aceste afaceri au performanțe comparabile sau chiar mai bune. Conform unui studiu realizat pe acest subiect și publicat de Harvard Kennedy School, bărbații antreprenori au șanse mai mari cu 60% decât femeile să obțină o investiție pentru afacerile lor.
Dacă te confrunți și tu cu o situație în care ai nevoie de fonduri, fie pentru investiții în tehnologie modernă și echipamente de producție, fie pentru cheltuieli necesare funcționării afacerii, poți să apelezi la un credit pentru persoane juridice fără garanții de la o instituție financiară nebancară (IFN). Iată ce avantaje îți poate aduce:
- Împrumuturile până în 100.000 de lei se pot obține printr-un proces 100% online, iar pentru împrumuturile mai mari, poți aplica tot online și vei fi contactat de un consultant, pentru a găsi cea mai bună soluție pentru afacerea ta.
- Poți obține până la 235.000 de lei și ai libertatea de a alege o perioadă de rambursare de până la 24 de luni, în cazul creditelor accesate pentru capital de lucru, și până la 48 de luni, pentru cele necesare investițiilor.
- Pentru împrumuturi mai mici de 35.000 de lei, ai nevoie doar de extrasul de cont, iar pentru împrumuturi care depășesc această sumă, pe lângă extras, este necesară și ultima balanță disponibilă.
- Ai o dobândă variabilă care se calculează în funcție de valoarea ROBOR la 6 luni;
- Poți să amâni plata ratei pentru 30 de zile, o singură dată, dacă ai un comportament bun de plată la creditele în derulare.
Iată ce criterii de eligibilitate trebuie să îndeplinești pentru obținerea împrumutului:
- Ești administratorul afacerii și ești implicată direct în activitate.
- Ai 12 luni de activitate și înregistrezi venituri.
- Nu ai/avut procese de executare silită, incidente de plată sau apariții negative în Biroul de Credit/Centrala Riscurilor de Credit.
-
Depășirea stereotipurilor sociale
Potrivit unui studiu realizat de Global Entrepreneurship Monitor, majoritatea antreprenorilor sunt bărbați, motiv pentru care se pot crea tot felul de credințe, legate de rolul de antreprenor al femeilor.
Din fericire, există tot mai multe exemple de figuri feminine foarte cunoscute la nivel global, care ies din credințele sociale, cum ar fi: Oprah Winfrey, care a revoluționat industria media prin intermediul emisiunii sale „The Oprah Winfrey Show”, Sara Blakely, care a creat prima lenjerie pentru modelarea corpului, sau Arianna Huffington, care a fondat Thrive Global – o companie axată pe promovarea bunăstării personale și reducerea stresului în era digitală.
Iată ce poți face și tu, ca femeie antreprenor, pentru a face față stereotipurilor sociale:
- Ignoră presiunea de a te conforma la stereotipuri și dezvoltă-ți propria voce. Nu îți fie teamă să îți exprimi opinia și să te implici în conversații importante.
- Identifică femei antreprenoare care au reușit să depășească stereotipurile sociale și analizează călătoria lor profesională. Unele dintre acestea au scris și cărți inspirate din viața lor, care te-ar putea ajuta. Un exemplu potrivit, în acest caz, este Oprah Winfrey.
- Creează un mediu de lucru și o cultură în care diversitatea și echitatea sunt promovate și apreciate.
-
Managementul timpului
S-a demonstrat că femeilor le este mai ușor să facă mai multe sarcini în același timp. Deși acest lucru aduce beneficiul de a soluționa mai multe sarcini într-un timp mai scurt, există și câteva limitări, precum scăderea calității muncii și creșterea nivelului de stres.
Iată două soluții pe care le poți implementa pentru a evita multitasking-ul, dar și pentru a reuși, totuși, să rezolvi sarcinile zilnice:
- Începe fiecare zi cu o listă de sarcini și priorități. Identifică ce este esențial și fă o planificare a timpului, în funcție de aceste priorități.
- Folosește tehnica Pomodoro, pentru a-ți organiza timpul în intervale de concentrare de 50 de minute, urmate de scurte pauze. Stabilește intervale specifice pentru anumite tipuri de activități. De exemplu, poți dedica o anumită perioadă pentru verificarea e-mailurilor sau pentru brainstorming.
Fiecare provocare poate reprezenta o oportunitate de creștere, atunci când ai la îndemână resursele și instrumentele necesare pentru a-i face față. Folosește-te de informațiile din acest articol și aplică soluțiile pe care le consideri potrivite nevoilor tale!