Supravietuirea celui mai bun
Criza… Doar un gand la implicatiile acestui fenomen economic ne da fiori. Din nefericire, tinde sa afecteze pe aproape toata lumea, indiferent de statutul social si de nivelul financiar la care de afla o persoana. De ce? Fiindca toate procesele economice si sociale sunt interconectate. Asa ca, de la simpli angajati pana la mari latifundiari, toti resimt efectele crizei.
Dar, din punctul meu de vedere, aceasta criza care-se pare-ne-a lovit pe neasteptate, are si avantajele ei. Nu doar ca vom incepe sa gandim in termeni financiari si ne vom gandi si la economisire, nu doar la cheltuieli, dar va actiona ca o sita. Companiile vor trebui sa inteleaga ca un management dupa ureche nu le va ajuta sa ramana pe piata. Asa ca, daca vor sa supravietuiasca, managerii vor trebui sa aplice strategii, sa gandeasca in termeni de viitor, sa protejeze clientul.
Daca pana acum clientul era lasat undeva… in coada listei de elemente importante, acum va fi primul. Va trebui sa invatam cum sa avem o relatie eficienta atat cu clientii, cat si cu propriii angajati, pentru a nu-i pierde pe cei mai buni. Vom invata ce inseamna evaluarea performantelor angajatilor, ce inseamna un cod de bune practici in relatia cu clientii. Pacat ca deschidem ochii doar acum, cand ne-a lovit „CRIZA”. Pana la urma, supravietuirea celui mai bun e o regula a naturii.