4 pasi pentru a trece la actiune

Una dintre intrebarile pe care ar trebui sa ni le adresam mai des decat: „oare stiu ce am de facut?' este „fac ceea ce stiu ca am de facut?' Pentru ca la prima intrebare majoritatea dintre noi raspunde afirmativ, trecerea la actiune este de cele mai multe ori o problema. Prin urmare, iata patru pasi pentru a pune in practica ce iti doresti.

 

Stabileste clar ceea ce vrei sa faci. Evalueaza scopul pe care il ai in termeni de: nivel de interes, motivatie personala, prioritate, mijloace prin care poti obtine ceea ce ti-ai propus.

In momentul in care iti fixezi mental scopul, fa-ti o harta a pasilor pe care ii ai de urmat in atingerea lui, apoi, urmand maxima ajunsa celebra, incepe drumul facand primul pas.

 

Nu iti da un termen pentru indeplinire. Deseori prioritatile ni se schimba, iar obiectivele pot sa isi piarda din intensitate sau pur si simplu sa treaca in plan secundar.

Acorda-ti timp pentru indeplinirea lor si evita sa fixezi „momentul ideal pentru'. In cazul evenimentelor importante in viata, astfel de termene pot ajunge surse de depresie: nu m-am casatorit cand imi imaginam, nu am inca o familie, nu am inca jobul la care visez, nu am stabilitatea financiara dorita.

Timpul nu este pierdut atunci cand iti doresti ceva. Reorganizeaza-ti planul de obiective si dedica-te indeplinirii lor.

 

Nu renunta cand intampini dificultati. Stiai ca deseori renuntam la un obiectiv, dorinta, vis al nostru pentru ca anticipam momentele de dificultate, posibil stres, suferinta, si in incercarea de a le evita renuntam cu totul la ceea ce ne dorim?

Teama de esec este puternica si suficient de vicleana cat sa se mascheze in justificari plauzibile: nu imi doresc atat de tare, nu am ceea ce este necesar, nu merita sa fac acest efort.

Orice iti doresti cu adevarat merita efortul si riscul pe care le presupune. Nu ai garantia ca vei reusi, este adevarat, dar evita sa iti dai singur garantia ca nu vei reusi.

Pregateste-te anticipat pentru dificultatile pe care le vei intampina si accepta-le ca parte din demers.

 

Autocontrolul. Cel mai simplu este sa renuntam. Un cuvant, un gest, o decizie si gata, am iesit din situatie. Sub impulsul momentului, al unei false credinte, al emotiilor sau al unei temeri, suntem gata de abandon.

Acorda-ti un timp in care sa evaluezi ceea ce simti si gandesti intr-o anumita situatie si preia controlul asupra acestora. Reintoarce-te la obiectivul setat si rememoreaza motivele, scopurile, interesul pentru acesta.

Indiferent de rezultat, atunci cand nu putem controla o situatie cu multe variabile externe, ne reamintim ca putem sa controlam ceea ce tine de noi.

 

Foto: 123rf.com

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
4 pasi pentru a trece la actiune
4 pasi pentru a trece la actiune

Una dintre intrebarile pe care ar trebui sa ni le adresam mai des decat: „oare stiu ce am de facut?” este „fac ceea ce stiu ca am de facut?” Pentru ca la prima intrebare majoritatea dintre noi raspunde afirmativ, trecerea la actiune este de cele mai multe ori o problema. Prin urmare, iata patru pasi pentru a pune in practica ce iti doresti.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste