Singura si nefericita? Combate frustrarea!

Cand esti stresata iti amintesti toate problemele si te deprimi? Iti spui ca esti singura si nefericita? Iata cum poti combate aceasta frustrare.

 

Un prim semnal de alarma

Daca nu ai un partener si din aceasta cauza te consideri singura si nefericita, atunci acesta este un semnal de alarma.

Observa cu atentie ce anume te deranjeaza foarte mult. Este vorba despre presiunea familiei sau a prietenelor tale? Daca da, spune-le acestora ca respecti parerea lor si, in acelasi timp, subliniaza faptul ca in acest moment prioritatile tale sunt altele.

Este dreptul tau sa hotarasti daca si cand vrei sa fii intr-o relatie!

 

Motive sa nu fii singura si nefericita

Faptul ca nu esti inca parte a unui cuplu are si avantaje.

Gandeste-te cum ai putea sa-ti redistribui' timpul si energia disponibile ca urmare a faptului ca in prezent nu ai rolul de partenera.

Poti sa investesti mai mult in dezvoltarea ta profesionala, sa practici un sport sau, daca-ti place sa ajuti oamenii, te-ai putea dedica unei activitati de voluntariat.

Citeste, calatoreste, mergi la spectacole cu prietenele, fa ceva ce-ti aduce clipe de bucurie!

 

In cautarea barbatului (im)perfect

Daca tu insati esti cea care-si doreste foarte mult sa aiba un partener si cu toate acestea nu-ti gasesti persoana potrivita, observa de ce se intampla acest lucru.

Daca, de exemplu, tu iti spui Nu merit sa fiu iubita', atunci atitudinile si actiunile tale se vor indrepta in mod inconstient in aceasta directie, pentru a-ti confirma profetia.

Sau poate e dificil sa-ti gasesti un partener pentru ca standardele tale sunt foarte inalte si consideri ca nici un barbat nu este potrivit.

In acest caz, vezi care sunt costurile si beneficiile unei asemenea atitudini si, daca deja te consideri nefericita, atunci costurile sunt semnificativ mai mari decat beneficiile.

Deci e cazul sa-ti reconsideri standardele si sa experimentezi relatia cu un barbat imperfect!

 

Fapte, nu vorbe…

Vezi daca nu cumva ramai blocata la stadiul de dorinta de a avea un partener, fara a face nimic in aceasta directie!

De exemplu, nu faci altceva decat sa mergi la serviciu (unde poate toti colegii sunt intr-o relatie sau nu este niciunul care sa-ti placa) si apoi acasa.

In aceasta situatie, cu siguranta sansele tale de a-ti gasi un partener sunt foarte mici.

Gandeste-te ce ai putea face pentru a-ti mari sansele si actioneaza in acest sens. Poti merge la petreceri, te poti inscrie la un club unde sa faci ceva care-ti place, etc.

 

Depasirea limitarilor

E important sa fii atenta la gandurile tale, la convingeri si credinte. Daca gandurile tale sunt ceva de genul „Voi fi fericita atunci cand sunt implinita pe toate planurile. Trebuie sa ma casatoresc.', atunci le poti inlocui cu unele functionale, de tipul Ar fi de preferat sa-mi gasesc un partener.', iar in acest mod elimini presiunea cerintelor absolutiste.

Daca in copilarie ai internalizat mesajul Te casatoresti si intri in randul lumii' sau daca iti repeti frecvent Nu merit sa fiu iubita', e important sa constientizezi acest lucru.

Un psihoterapeut iti poate fi ghid pentru ca tu insati sa inlaturi aceste convingeri si sa depasesti limitarile impuse de ele.

 

De Daniela Stanciu, psihoterapeut

Tel.: 0745.089.985

office@aventuradezvoltarii.com

www.aventuradezvoltarii.com

 

Citeste si:

Motive pentru care este ok sa fii singura

3 tipuri de solitudine

Foto: 123rf.com

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
Singura si nefericita? Combate frustrarea!
Singura si nefericita? Combate frustrarea!

Cand esti stresata iti amintesti toate problemele si te deprimi? Iti spui ca esti singura si nefericita? Iata cum poti combate aceasta frustrare.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste