Now Reading
#Coaching – Cum câştigăm angajamentul managementului?

#Coaching – Cum câştigăm angajamentul managementului?

Avatar photo

Așa cum am promis, astăzi îți voi povesti cum am reușit să depășesc cel de-al doilea obstacol major – câștigarea angajamentului managerilor în utilizarea consecventă a coaching-ului pentru îmbunătățirea consistentă a performanței la toate nivelurile organizației.

Unii ar putea crede că cele două programe de formare în coaching individual și de echipă, acreditate de ICF, la care am participat în 2016, respectiv în 2019, m-au ajutat să-i câștig pe colegii mei manageri de partea coaching-ului.

Ei bine…, oamenii nu sunt impresionați de diplome și certificate, fie ele și oferite de cele mai prestigioase organizații internaționale care setează standardele performanței în domeniul coaching-ului. E drept că nici nu m-au încurcat aceste programe de formare, dar nici nu m-au ajutat prea mult să depășesc acest obstacol consistent.

Alții se vor gândi că soluția a venit de la partenerii noștri externi – companii de renume pe piața coaching-ului, însă și această ipoteză a fost invalidată în practică.

E drept că oamenii sunt profesioniști și conduc ca la carte sesiunile de coaching, dar asta s-a dovedit a nu fi suficient, cel puțin din cauza următoarelor două motive:

  • Coaching-ul pur generează rezultate consistente numai pentru 15% dintre angajați, marea majoritate (85%!!!) având nevoie de un mixt de tip training-mentoring-coaching pentru a-și îmbunătăți performanța;
  • Abordările sofisticate pe care aceștia le utilizează în coaching sunt dificil de însușit și necesită o practică consistentă și consecventă pentru a fi stăpânite la nivel de performanță, astfel încât să poată genera rezultate notabile pentru client.

Prin urmare, pentru a câștiga managerul de partea coaching-ului, este necesar să-i oferi:

  • O metodă de coaching simplă, care poate fi însușită și aplicată cu rezultate pentru client într-un timp foarte scurt;
  • Libertatea de a combina coaching-ul cu alte abordări și instrumente de management, pentru a putea răspunde tuturor nevoilor pe care angajatul le are pentru a-și îmbunătăți performanța.

Așadar, soluția pentru care am optat noi, după 3 ani de investiții consistente în servicii externe de coaching și de refuzuri consecvente interne de a utiliza coaching-ul ca instrument de management, a fost aceea de a combina metoda Kata Coaching (simplitate) cu abordarea co-active (libertate), generând astfel, într-un final, acceptarea de către management a coaching-ului ca instrument eficient de îmbunătățire a performanței la toate nivelurile organizației.

Dacă nu ești familiar cu metoda Kata Coaching, nu te îngrijora; nici eu nu auzisem de ea până acum 6 ani. Este o formă de coaching operativ dezvoltată și utilizată consecvent de Toyota, cu rezultate consistente în dezvoltarea oamenilor și optimizarea proceselor.

În următorul articol vei afla cum am reușit să depășim noi cel de-al treilea obstacol consistent din calea generării unei culturi funcționale de coaching: cuantificarea corectă a rezultatelor, într-un mediu cu focus disproporționat pe rezultate imediate, în defavoarea celor generate pe termen mediu și lung.

 

Ţinem aproape!

 

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top