Cum iti cresti eficienta in tot ceea ce faci
Vrei sa rezolvi un numar cat mai mare de sarcini fara ore suplimentare si sa fii mai putin stresata? David Allen, autorul cartii „Getting things done: The Art of Stress-Free productivity”, ne spune ce avem de facut pentru a ne creste eficienta.
Cartea lui David Allen este tradusa si in limba romana, la editura Meteor Press, cu titlul „Cum sa duceti lucrurile la bun sfarsit: Arta productivitatii fara stres”.
Urmeaza acesti pasi si rezolva un numar cat mai mare de sarcini fara sa fii presata de timp, in final eficienta se bazeaza pe organizare.
Fa o lista a tuturor proiectelor personale si profesionale indiferent cat de mici sau mari sunt, indiferent care este nivelul lor de importanta. Intrucat toate trebuie realizate, este important ca ele sa se regaseasca pe lista.
Decide apoi care dintre aceste proiecte este cu adevarat realizabil si care nu. Unele dintre ele poate necesita alte sarcini realizate intai sau au o programare in timp diferita, in functie de complexitate.
Intocmeste o lista organizand actiunile pe categorii. Aceasta poate cuprinde: telefoane pe care trebuie sa le dai, facturi de platit, comisioane de facut, lucrari de conceput etc.
Reflecteaza asupra listei cat poti de des, adauga modificari unde este cazul. Este important sa revii asupra unei liste intrucat, obiectivele noastre se pot schimba sau alte actiuni neprevazute pot interveni. Adauga-le si pe acestea si fa ajustari acolo unde este necesar.
Pune in practica lucrurile pe care ti le-ai notat. Actiunea este cea mai importanta. Urmeaza structura pe care ti-o stabilesti si treci la fapte.
Secretul productivitatii sporite nu este sa bifezi cat mai multe lucruri de pe lista, ci sa vezi ce este cu adevarat important pentru tine, sa iti limpezesti mintea si, poate cel mai greu, cand este bine sa nu intervii.
O minte clara iti va arata intotdeauna pe ce task-uri trebuie sa te concentrezi.
Foto: 123rf.com