Educăm copiii sau educăm educatorii?
În 2020, domeniul educației a trecut prin schimbări de mentalităţi, priorități, învățare fizică și socială, conectivitate, tehnologie online… Aceste schimbări nasc situaţii și întrebări care se cer examinate: cum trec educatorii prin această tranziție și ce fel de modele oferă?
Îmi aduc aminte de momentul când, la finalul unei zile de workshop cu educatorii unei școli, în sala de curs a intrat o fetiță de vreo nouă ani însoțită de tatăl ei. Crezusem că s-au rătăcit, dar am aflat că o așteptau pe „mama”, una din educatoarele participante la curs. După ce am făcut cunoștință, fetița m-a întrebat: „Tu ești profesoara mamei mele?” Zâmbitoare, i-am spus afirmativ, uimită și eu de întrebare. “Cât de tare”, a continuat ea, „nu ştiam că și profesorii fac şcoală! Arată foarte bine sala voastră de clasă, ce se învață aici?” Conversaţia a continuat cu și mai multe întrebări: era fascinată, dar părea să fie de-a dreptul încântată să descopere că și adulții învață.
Citeşte articolul integral în cadrul ediţiei noiembrie-decembrie 2020 al Revistei PSYCHOLOGIES.
Olimpia Meșa este fondator şi director al Instructional Design & Book to Courses™ Online School, autorul cărţii Cum Învaţă Oamenii. Olimpia Meşa este cea care a deschis prima firmă de instructional design din Europa Centrală şi de Est. Pregătirea şi certificările necesare pentru această activitatea le-a realizat în cadrul unei companii din Statele Unite, pe care ulterior a fost invitată să o reprezinte în Europa. Olimpia este designerul de curs care se află în spatele sutelor de programe corporative, educaţionale de succes, realizate atât online cât şi live şi traduse în peste 20 de limbi. Fluentă în 4 dintre acestea, ea creează cursuri şi oferă consultanţă companiilor din Fortune 500 în arii precum leadership, coaching ori managementul schimbării. În paralel, în cadrul Book to Courses™ Corporate Learning School, ea livrează cursurile Creating Cutting Edge Corporate Courses dedicate trainerilor, consultanţilor şi profesioniştilor în HR pe care îi învaţă cum să integreze gândirea vizuală, jocuri şi stiluri de învăţare bazate pe procesul de învăţare al creierului în cadrul trainingurilor pe care la rândul lor trebuie să le pregătească pentru clienţi ori companiile in care fac parte. Acum 2 ani, a demarat proiectul Book to Courses™ Online School, care constă în tranformarea unei cărţi de nonficţiune în cursuri livrate live, online, sau în app-uri astfel încât autorii de cărţi să aibă posibilitatea de a aduce o schimbare concretă în viaţa celor din jurul lor.