Now Reading
Bullying-ul, un fenomen de neoprit?

Bullying-ul, un fenomen de neoprit?

Bianca Opriș: O vocație ce modelează viitoarele generații

Medierea, de la conflict la dialog – soluţii pentru prevenirea violenţei în școli

În agitaţia vieţii școlare, conflictele sunt inevitabile. Ele apar fie din cauza diferenţelor de opinii, fie de la tensiuni sociale, și pot duce la situaţii conflictuale, afectând bunăstarea elevilor și creând un mediu nesigur.

Bullying-ul în școli: dimensiuni și impact

Bullying-ul este o problemă globală. Conform unui raport UNICEF din 2019, 1 din 3 copii din întreaga lume a fost victima bullying-ului. În România, bullying-ul afectează aproximativ 60% dintre elevi, conform unui studiu realizat de Salvaţi Copiii în 2020.

Formele prin care bullying-ul se manifestă includ:

  • verbal: insulte, porecle, umilire publică;
  • fizic: lovituri, împingeri, agresiuni fizice;
  • relaţional: excludere socială, răspândire de zvonuri;
  • cibernetic: hărţuire prin intermediul mesajelor online.

Efectele asupra victimelor pot fi devastatoare: anxietate, depresie, izolare socială și scăderea performanţelor școlare. Și agresorii suferă consecinţe pe termen lung, dezvoltând adesea probleme de comportament și dificultăţi în relaţiile sociale.

Medierea: un răspuns eficient

Într-un colţ liniștit al curţii școlii, un grup de elevi discută aprins. Tonurile ridicate și expresiile încruntate sugerează un conflict ce ameninţă să escaladeze rapid.
Din fericire, o colegă instruită în tehnici de mediere intervine și facilitează comunicarea. Cuvintele calme și abordarea empatică dezamorsează tensiunea, iar discuţia se transformă într-o oportunitate de înţelegere reciprocă.

Citește continuarea articolului în ediția dubla iunie – iulie  2024 a revistei Psychologies sau abonează-te și profită de ofertele speciale!

 .

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top