Now Reading
Cu iubire și admirație, despre tânăra generație!

Cu iubire și admirație, despre tânăra generație!

Lidia Feher
Cu iubire și admirație, despre tânăra generație!

Fără exagerare, cred că să fii acum adolescent este mult mai complicat decât era pe vremea când eu eram adolescentă! Toată tehnologia informației și mai ales social media complică mult adolescența, într-o măsură comparabilă cu măsura în care îi dă aripi! 

Practic lumea unui adolescent și ziua unui adolescent au ajuns în momentul acesta să fie uneori mult mai complicate, mai aglomerate și mai pline de stres decât lumea și ziua unui adult. Dacă lumea adultului este mai previzibilă, lumea adolescentului este mai plină de tentații. Lumea adultului este mai clară și fiecare și-o poate configura astfel încât presiunea să fie cât mai mică și să vină din cât mai puține direcții. Lumea adolescentului o configurează cel mai adesea alții, când nu o configurează biologia, și de cele mai multe ori sunt presiuni de care adolescentul nu poate scăpa singur. 

Ei bine, cu toate acestea, tinerii se descurcă, fac față, le mai rămâne timp, le rămâne și loc de-un zâmbet și de-o glumă. Adesea profesorii și părinții le creează stres, amenințându-i cu „cele mai grele examene din viața lor“, „care le decid viitorul“ și alte asemenea, dar, în loc să cadă definitiv pradă fricii, mulți adolescenți găsesc resursele interne să privească tabloul mai larg, să se gândească la sănătatea lor și de fapt să înțeleagă că nimic nu este mai important decât să îți păstrezi echilibrul personal și să te păstrezi mereu în cea mai bună formă pentru a lua hotărâri, pentru a gândi, pentru a trăi. 

În anii în care am implementat proiectul Gustă cu atenție, bucură-te de moment am cutreierat practic țara, am fost în licee diferite, cu profile diferite, de la matematică-informatică la balet. Regiuni diverse, caracteristici socio-culturale diverse, nivele economice diverse. Copii, se înțelege, foarte diverși.  Însă absolut peste tot m-am întâlnit cu acest profil al tânărului curios să afle despre el însuși, despre cum își poate cunoaște corpul și cum își poate rostui viața astfel încât să fie în acord cu corpul lui și cu lumea. Veneam în liceu, prezentam programul, apoi tinerii se înscriau singuri, liber, nu erau „aduși“ de profesori cu promisiunea unui „zece“ iluzoriu. Dimpotrivă, adolescenții își rezervau un timp special pentru a participa la program, stăteau mai mult la școală, lucrau, făceau teme, câteodată făceau schimbări de stil de viață, chiar radicale. Făceau deci un efort de timp și de preocupare considerabil. Știind la ce se angajează, ei se angajau în număr mare. Undeva, acolo, între numeroasele lor teme și preocupări, făceau loc preocupării pentru nutriție și pentru organizare, deoarece înțelegeau că le ofeream o cheie spre un stil de viață care le permitea și liniște, și plăcere, și confort, și sănătate, și performanță. Mai ales, înțelegere.

Citește continuarea articolului în ediția decembrie-2023-ianuarie-2024  sau abonează-te și profită de ofertele speciale!

 .

 

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top