Narada & Inditex: o nouă campanie de mobilizare socială
Organizația Narada, în colaborare cu retailer-ul global din industria modei, Inditex, lansează campania de mobilizare socială „1 copil încălțat = 1 destin dezlegat”
- Organizația Narada, în colaborare cu Inditex, părintele companiilor Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho și Zara Home dă startul unei campanii naționale de mobilizare în perioada 26 august – 15 septembrie, cu scopul de a echipa cu încălțăminte, îmbrăcăminte, ghiozdane și rechizite minim 2500 de copiii cu risc major de abandon școlar. Inditex investește deja în echiparea pentru școală cu ghiozdane, rechizite, ghete și geci de iarnă a 1000 dintre acești copii.
- Campania va debuta în centrul comercial Băneasa Shopping City cu o lucrare imersivă de artă, de dimensiuni foarte mari, aparținând celebrei artiste Irina Dragomir. Un boboc de floare, legat cu 500 de noduri, simbolizează șansele limitate ale copiilor de vârstă școlară, cu risc de excluziune socială. Petalele vor fi dezlegate pe rând, cu fiecare donație făcută de susținătorii campaniei. Pe măsura primirii contribuțiilor financiare, floarea se va deschide complet, odată cu potențialul copiilor. Lucrarea va fi expusă ulterior în centrele comerciale Afi Cotroceni și Promenada Mall.
- Vali Bărbulescu se alătură campaniei în calitate de fotograf. După timpul petrecut cu documentarea nevoilor stringente în comunitățile vulnerabile, alături de copii, părinți și profesori, el a realizat o serie de materiale foto de excepție, care vor fi expuse în cadrul unui vernisaj la Galateca.
Pe 26 august, organizația Narada dă startul uneia dintre cele mai mari campanii de mobilizare socială, în colaborare cu grupul fashion Inditex. Prin „1 copil încălțat = 1 destin dezlegat” Narada își propune să adune cât mai mulți susținători în aceeași cauză, pentru a ajuta minimum 2500 de copii să se reîntoarcă în această toamnă la școală, fără a-și mai căra cărțile în pungă și fără a le mai fi rușine că poartă haine căpătate și nu au niciodată rechizite sau pantofi.
„1 copil încălțat = 1 destin dezlegat”
„1 copil încălțat = 1 destin dezlegat” propune să existe o colaborare strânsă între organizații, companii și persoane private, pentru a debloca potențialul copiilor din comunitățile vulnerabile și, astfel, să contribuie la generarea unor șanse egale la educație, copilărie și visare. Oricine poate contribui printr-un SMS la numarul 8864 cu textul EDUCATIE, online pe descult.hartaedu.ro sau la instalația imersivă creată de artista Irina Dragomir, expusă pe durata campaniei, în perioada 26 august-15 septembrie, timp de câte o săptămână, în centrele Băneasa Shopping City, Afi Cotroceni și Promenada Mall.
Obiectivul Narada este de a sprijini pentru început 2500 dintre copii cu câte un kit ce va conține: o geacă de iarnă, cât mai călduroasă, o pereche de încălțări noi și comode, ghiozdan și toate rechizitele de care au nevoie. 80% dintre acești copii provin din mediul rural și majoritatea dintre ei răspunde nevoii urgente de intervenție. Prima companie parte a campaniei, Inditex, investește deja în rezolvarea nevoii a 1000 de copii.
Ajutor pentru 8220 de elevi
În colaborare cu Inditex România și pornind de la campaniile Back to School derulate în perioada aceasta de diferiți comercianți, s-a dorit identificarea cauzelor principale care generează abandonul școlar la nivel național, astfel, în baza studiului realizat de Narada în comunitățile sale de profesori a fost evidențiată nevoia de haine, rechizite și încălțăminte, produse de bază fără de care mii de copii nu se pot reîntoarce la școală în toamnă. Pe baza lui, Narada a construit planul de acțiune pentru anul școlar 2024-2025, iar prima campanie mare a acestui an se concentrează pe mesajul: „Dezleagă un destin”.
În numai câteva zile de la momentul în care echipa Narada a lansat un apel către profesorii școlilor prezente pe HartaEdu.ro – singura platformă ce mapează nevoile școlilor din România și invită comunitățile să se implice și să găsească soluții pentru rezolvarea nevoilor urgente – aceștia au cerut ajutor pentru 8220 de elevi care se simțeau marginalizați și rușinați din cauza lipsurilor de bază, cum ar fi un ghiozdan, rechizite, o geacă de iarnă sau o pereche de ghete și sunt în pericol de abandon școlar.
„Este o cauză cu enorm de multe implicații emoționale pentru fiecare dintre noi, pentru fiecare coleg din echipa Narada. Pe de-o parte, pentru că misiunea noastră este educația, pe de altă parte pentru că am văzut cu ochii noștri cum actul educativ poate fi îngreunat, chiar împiedicat de niște obiecte pe care, cei mai mulți dintre noi, le considerăm banale și nesemnificative. Faptul că în numai câteva zile profesorii au strigat „ajutor” pentru 8220 de elevi aducându-ne aproape de poveștile incredibile de viață ale acestor copii care își găsesc rostul în școală, ne-a marcat profund și ne-a amintit încă o dată motivul pentru care luptăm de atâta vreme și anume schimbarea colosală pe care o putem face în educație cu puterea mobilizatoare acelor mulți.
Această campanie nu e despre o pereche de pantofi sau despre a oferi ghiozdane și rechizite pentru care poate că mulți dintre noi putem găsi resurse – este mai degrabă un exercițiu de mobilizare, e despre puțin de la mulți. E despre a învăța că putem să facem, că nu e nevoie să așteptăm și că, împreună, putem să suflăm vânt în pânze către un destin înfloritor pentru atât de mulți copii”, afirmă Raluca Jianu, președinte Narada.
Paul Cuza, Director General Inditex, declară:
„La Inditex credem în puterea oamenilor și ne propunem să avem un impact pozitiv asupra a milioane de oameni din întreaga lume și dorim să identificăm și să dezvoltăm acest potențial în comunitatea în care ne desfășurăm activitatea zilnică, atât prin contribuții financiare consistente și constante, cât și prin propriul nostru exemplu. Așa că ne-am întrebat: Care este nevoia stringentă a comunității locale în contextul redeschiderii școlilor în curând? Unde putem contribui noi? Iar răspunsul nu a întârziat să apară, împreună cu Narada continuăm să investim în educație și alegem să echipăm complet copiii cu risc ridicat de abandon școlar, pentru că nu există nimic mai frumos decât potențialul unui copil care înflorește prin educație.
Ne-am alăturat din toată inima acestei campanii și ne dorim ca toți cei care trec pragul magazinelor Inditex să simtă această misiune, această cauză și să se implice alături de noi. În final, prin implicarea noastră, a tuturor, putem aduce o schimbare în societatea în care trăim. Această inițiativă se aliniază perfect cu politica Inditex de a investi în comunitate, educația fiind o prioritate cheie, alături de ajutorul de urgență și investiția în mediu”.
Artista Irina Dragomir s-a alăturat campaniei creând o lucrare de artă originală
Laitmotivul campaniei este frânghia – ca simbol al firului vieții. Oare cum arată un fir de viață pentru ca cei mai puțin binecuvântați să se fi născut în mediu abundent. Pornind de la acest concept, artista Irina Dragomir s-a alăturat campaniei și a realizat o lucrare de artă de dimensiuni foarte mari ce va fi expusă în trei dintre centre comerciale bucureștene. Lucrarea imersivă personalizează un boboc de floare, simbolul potențialului copiilor, boboc legat cu 500 de noduri ce pot fi dezlegate pe rând, cu fiecare donație făcută. Când toate nodurile vor fi desfăcute, floarea se va deschide, asemenea potențialului copiilor în care alegem să credem și cărora le oferim speranțe și oportunitatea de a visa cât mai mare. Lucrarea va fi expusă în mall Băneasa Shopping City, în perioada 26 august – 1 septembrie, în Afi Cotroceni, în perioada 2-8 septembrie și, ulterior, în perioada 9-15 septembrie în Promenada Mall.
Toți oamenii prezenți sunt invitați să se așeze în banca cu pupitru, să retrăiască momentele copilăriei, să-și amintească prima lor zi de școală și, prin donația lor, să aleagă să creeze o amintire memorabilă pentru acești copii care, altfel, se simt rușinați și umiliți că nu sunt ca toți ceilalți.
Vali Bărbulescu arată nevoia copiilor în imagini
Artistul Vali Bărbulescu a fost una dintre primele persoane publice care s-a alăturat cauzei, simțind că poate contribui, că poate aduce speranță în sufletele câtorva mii de copii că își pot îndeplini potențialul prin educație. Timp de două zile el a mers în comunități, a intrat în casele celor mai nevoiașe familii, a stat de vorbă cu copiii, cu părinții, a petrecut timp cu ei și a realizat o serie de fotografii și imagini video care s-au transformat în vizualul de campanie și în spotul video ce va rula pe perioada campaniei pe principalele posturi de televiziune. Mai mult decât atât, Vali Bărbulescu face însuși apel în comunitatea sa către cei care pot sprijini și se pot implica, iar la finalul perioadei de campanie, munca sa artistică va fi organizată în cadrul unei expoziții, la Galateca, un vernisaj menit să adune și mai mulți oameni împreună pentru aceeași misiune.
Copiii care poartă în spate o poveste
Toți cei care vor să doneze, o pot face prin trei modalități: SMS la 8846 cu textul EDUCAȚIE, site-ul descult.hartaedu.ro sau fizic, în cele trei centre comerciale, în dreptul instalației imersive. Oricine dorește să afle mai multe informații și, mai ales să cunoască poveștile copiilor, poate intra pe descult.hartaedu.ro, unde se regăsește un „Jurnal al profesorilor” în care aceștia i-au caracterizat pe copii, cu emoție și dorința de a-i ajuta să crească frumos și echitabil.
Una dintre cele mai emoționante povești este cea spusă de Maria Peter, învățătoare la o școală de sat din județul Mureș, care vorbește despre Sorin, un băiețel extrem de vulnerabil, ce duce pe umeri griji mult prea mari, nevoi, supărări și neajunsuri, fiind crescut de o mamă analfabetă și un tată consumator de alcool, niciunul cu un venit stabil.
Ei locuiesc într-o singură cameră de bloc fără apă curentă, canalizare sau energie electrică. Când pleacă de acasă, Sorin este extrem de vesel pentru că la școală este locul în care se simte cel mai bine. Mai ales printre profesori. De colegi îi e rușine și se simte jenat că nu are și el ce au ei, de aceea, atunci când a trebuit să facă un proiect, pentru că nu avea coală de desen, a lipit cu bandă adezivă două foi de matematică și a desenat pe ele figura lui Ion Creangă. Ca Sorin sunt alți 8219 copii în România care au nevoie de susținere pentru a avea acces la educație.
Acestui exercițiu de mobilizare socială propus de Narada, prin intermediul căruia se dorește evitarea abandonului școlar și un eșec de proporții privind actul educațional, i s-au alăturat și alte companii importante precum Amazon, BIC România, Frisbo și Fan Curier.
Despre NARADA
Organizația Narada a luat ființă în urmă cu mai bine de cinci ani, când co-fondatoarea organizației, Andra Munteanu, a citit un studiu despre motivele abandonului școlar în rândul copiilor. Născută sub umbrela Romanian Business Leaders, Narada are viziunea de a construi o Românie în care fiecare copil are acces la o educație de calitate, care să-l pregătească pentru succesul în viață și în carieră. Cu o echipă multi-disciplinară de profesioniști care abordează problema cu soluții integrate, utilizând tehnologia și transferul de know-how, dar și experiența profesională, cu un mod de lucru tehnocrat și planificat, Narada își propune misiunea de a mobiliza comunitățile pentru a găsi soluții de transformare a sistemului educațional.
Despre INDITEX
Inditex este o companie globală de fashion retail care operează o rețea integrată de magazine fizice și online aparținând brandurilor Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home și Lefties. Cu un model de afaceri axat pe inovare constantă și servicii pentru clienți, Inditex operează pe peste 200 de piețe și s-a angajat să atingă neutralitatea climatică până în 2040.