Now Reading
Universitatea din București va acorda titlul de Doctor Honoris Causa profesorului John Hattie

Universitatea din București va acorda titlul de Doctor Honoris Causa profesorului John Hattie

Revista Psychologies

În cadrul unei ceremonii care se va desfășura joi, 24 octombrie 2024,  Universitatea din București va acorda distincția de Doctor Honoris Causa profesorului John Hattie, reputat specialist în domeniul educației și învățării. Evenimentul de acordare a înaltei distincții va avea loc începând cu ora 14:30, în Sala Senatului Universității din București (Șoseaua Panduri nr. 90, București).

Profesor Emerit al University of Melbourne, Australia, John Hattie a scris 62 de cărți și numeroase articole care servesc drept texte fundamentale pentru educatori și factorii de decizie. Visible Learning for Teachers și Visible Learning into Action sunt doar două dintre lucrările ce au tradus cercetările complexe în strategii practice care pot fi implementate în sălile de clasă. Cartea sa The Politics of Distraction explorează modul în care forțele politice pot devia atenția de la practicile bazate pe dovezi în educație, reprezentând încă o dovadă a angajamentului său de a se asigura că învățarea rămâne în centrul politicilor educaționale.

Profesorul John Hattie se remarcă și prin angajamentul său ferm pentru popularizarea rezultatelor cercetării, în fiecare an, oferă sute de interviuri presei din întreaga lume, asigurându-se că descoperirile sale informează nu doar cercetătorii, ci și educatorii, factorii de decizie politică și publicul larg. Această implicare i-a adus inclusiv Ordinul de Merit al Noii Zeelande și doctorate onorifice de la London Institute of Education, Marea Britanie, și University of Augsburg, Germania.

Cea mai influentă contribuție a profesorului John Hattie vizează zona de înțelegere a feedbackului în educație. Cercetările sale au demonstrat că feedbackul este printre cele mai puternice influențe asupra realizărilor elevilor, o perspectivă care a schimbat practicile în sălile de clasă din întreaga lume. Munca sa a oferit o hartă pentru îmbunătățirea performanței elevilor, de la dimensiunea claselor la rolul feedbackului. Nu este vorba doar despre implicarea în dezbateri academice, ci despre asigurarea că această perspectivă se reflectă în practicile de predare din întreaga lume. În acest sens, a semnat și lucrarea Visible Learning for Teachers, transformând cercetarea în ghiduri practice pe care educatorii le pot aplica.

Dintre cele opt cadre de gândire pentru predare eficientă pe care le propune se remarcă două: faptul că predarea este mai mult despre învățare decât despre simpla livrare a conținutului și că educatorii trebuie să-și evalueze continuu propriul impact asupra rezultatelor elevilor. După cum spune adesea, educatorii trebuie să treacă de la transferul de cunoștințe la co-producerea învățării. Cercetările sale stau la baza programului Visible Learning, care este implementat acum în peste 10.000 de școli din întreaga lume.

Acordarea titlului de Doctor Honoris Causa al Universității din București profesorului John Hattie este un semn de recunoaștere a prestigioasei sale activități științifice la nivel internațional.

 

 

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top