Excelenţa, calea către rezultate remarcabile și autodepășire
Într-o lume în care premiile de excelenţă și recunoașterea publică sunt din ce în ce mai importante în crearea de modele, este important să ne întoarcem către esenţa excelenţă și să ne întrebăm ce reprezintă cu adevărat pentru fiecare dintre noi.
Plănuiam de ceva vreme un articol despre „excelenţă” și mă tot gândeam cum să-l abordez? Mi-am zis că gândul la premiile de excelenţă e un bun punct de pornire pentru conștientizările acestei luni. Pentru că termenul de excelenţă are în percepţia mea, o volatilitate destul de mare, m-am întors, ca de fiecare dată, la Dicţionarul Explicativ al Limbii Române, unde, deși prima definiţie a excelenţei este dată de „titlul acordat ambasadorilor sau marilor demnitari de stat”, următoarea definiţie este: „înalt grad de perfecţiune; calitatea de a fi excelent (adică, deosebit, admirabil, minunat, excepţional)”.
„Este raportarea la perfecţiune una realistă?” m-am întrebat. Recunosc că evit pe cât pot asocierile cu termenul de perfecţiune, pentru că am văzut în practica mea curentă efectele tendinţelor perfecţioniste: întârzierile, ezitările, dezbaterile interne cauzate de teama de eșec. Am păstrat, deci, calitatea de a fi excelent prin celelalte atribute și am definit excelenţa ca pe un standard de calitate remarcabilă.
Citește continuarea articolului în ediția mai 2024 a revistei Psychologies sau abonează-te și profită de ofertele speciale!
Am crescut din punct de vedere profesional, in industria bancara, petrecand 14 ani in BRD Societe Generale si mai apoi in ING Bank. Am facut parte din echipele care au lansat cardurile in piata bancara romaneasca, am creat si condus echipe care au implementat produse si servicii bancare inovatoare. Am participat la proiecte de reorganizare si armonizare de culturi, in corporate, dar si retail, in operatiuni, dar si in vanzari, am facut parte din Comitete de Directie. Cei 10 ani de experienta de managementul bancar au fost completati cu 3 ani de antreprenoriat in industria ospitalitatii, HORECA, la Complexul Piatra Soimului si Restaurantul Kuib din Sinaia, un proiect dezvoltat in plina criza economica. Mi-a placut intotdeauna sa interactionez cu clientii si cred ca oferirea unor servicii extraordinare ar trebui sa fie dezideratul oricarei persoane aflate in fata clientului. Ca o continuare naturala, ultimii 5 ani i-am petrecut in industria serviciilor de formare continua. Sunt un om de business care a condus din functie de HR… si, da, cred ca inteleg businessul din perspectiva resurselor umane si viceversa. Imi place sa vad cum ideile prind viata, animate de energia, potentialul si disciplina oamenilor.