Transformă-ți eșecul într-o oportunitate de Branding Personal
Una dintre cele mai acute frici de care suferă cei mai mulți dintre noi este frica de eșec. Poate și din cauza modului în care am fost educați, mai ales în școli, unde ni se sublinia cu roșu ce am greșit, prea puțin insistându-se pe ce am făcut bine. Nu e de mirare de ce eșecul este văzut ca o piedică în calea succesului. În realitate, eșecul poate fi însă o oportunitate valoroasă de a crește și de a dezvolta un brand personal autentic și rezilient. Bineînțeles că asta nu înseamnă că ar trebui să eșuezi intenționat ca să îți creezi o oportunitate. Înseamnă doar că, atunci când ceva nu ți-a ieșit, în loc să disperi, cel mai bun lucru pe care îl ai de făcut este să cauți un mod prin care să întorci lucrurile în favoarea ta.
Și, ca să te ajut, îți listez câteva dintre cele mai la îndemână lucruri pe care le ai de făcut pentru a-ți transforma eșecul într-o oportunitate de Branding Personal, pe parcursul tău profesional.
1. Acceptă și asumă-ți faptul că ai eșuat
Clipa în care ți-ai acceptat eșecul este și clipa în care devii conștient că ceva n-a mers și trebuie schimbat. Analizează așadar ce decizii ai luat, în ce context, ce puteai face mai bine și n-ai făcut, ce parteneri ai ales, ce ai anticipat corect și ce nu, ce ai supraestimat și unde ai alunecat în patima subestimărilor. Este o atitudine care, pe de o parte, îți permite să înveți din greșeli, dar care, pe de altă parte, îți și întărește caracterul și consolidează autenticitatea brandului tău personal.
2. Învață din greșeli
Sună atât de banal! În ciuda faptului că e un clișeu, acest îndemn chiar are sens și ar trebui urmat. Fiecare eșec conține lecții valoroase. Este crucial ca, după ce analizezi lucrurile, să creezi un nou plan de acțiune, bazat pe o strategie nouă și o viziune mult mai clară. Chiar dacă nu ai garanția că de data aceasta nu vei mai eșua, știi sigur că motivele eșecului nu se vor repeta. Nu degeaba Edisson spunea că nu a greșit, ci a aflat 70 și ceva de moduri prin care nu se face un bec.
Citește articolul integral pe Revista Cariere