Abordardare pedagogică și terapeutică în logopedie
Competenţele şi sarcinile logopedului în terapia tulburărilor de limbaj
Probleme de organizare a cabinetului logopedic
Înzestrarea cabinetului logopedic cu trusa logopedică, instrumente, aparate;
Înzestrarea cabinetului cu material didactic pe grupe de tulburări de limbaj;
Materiale metodice: fişe logopedice, scheme, imagini, diapozitive.
Documentele profesorului terapeut pentru TTL
Fişa de examinare
Probe de examinare psihologică, pedagogică, a limbajului
Planificarea calendaristică
Organigrama copiilor logopaţi pe clase şi tulburări de limbaj
Dosarul cu materialele personale ale copiilor iogopaţi
Caietul de observaţie logopedică
Activităţi de documentare şi perfecţionare
Schimburi de experienţă şi activităţi de parteneriat cu alte comisii, servicii cu obiective similare sau complementare
Activităţi metodice şi ştiinţifice de specialitate şi iniţierea de minicercetări
Demersul terapeutic pregătitor şi intervenţiile logopedice
Formularea obiectivelor cadru urmărite în terapia tulburărilor de limbaj, a obiectivelor intermediare cu precizarea modalităţilor de administrare a intervenţiilor logopedice
Evaluarea iniţială privind nivelul actului de pregrafism, grafism, prelexjc, lexic, şi în general a actului de comunicare. Administrarea de probe de evaluare iniţială specifice TTL
Depistarea copiilor cu tulburări de limbaj inclusiv şi a celor cu tulburări instrumentale
Examinarea complexă a copiilor cu tulburări de limbaj şi consemnarea acestora în fişe logopedice specifice
Examinarea complexă a copiilor cu tulburări instrumentale şi consemnarea acestora în fişe speciale.
Stabilirea diagnosticului logopedic şi formarea grupelor de terapie în funcţie de criteriile: diagnosticul logopedic, inclusiv diagnosticul diferenţial, vârsta cronologică, nivelul de dezvoltare motrică, cognitivă, afectivă, socială
Demersul terapeutic propriu-zis
Stabilirea strategiilor terapeutice; obiective pe termen lung şi pe termen scurt
Elaborarea planului terapeutic anual şi semestrial pentru grupa de diagnostic logopedic: obiective; instrumente de evaluare, succesiunea secvenţelor terapeutice. Strategiile terapeutice (tehnici şi proceduri logopedice). Resurse (materiale, tehnice, informaţionale, umane)
Elaborarea planului terapeutic pentru copiii cu dificultăţi de învăţare
Elaborarea planului terapeutic global pentru formarea şi dezvoltarea comunicării al echipei de lucru care concură la educaţia specială a copilului logopat (învăţător, profesor, educator)
Evaluarea intermediară pentru aprecierea rezultatelor parţiale şi realizarea programului de lucru
Evaluarea intermediară pentru aprecierea rezultatelor parţiale obţinute în urma intervenţiei educaţional-terapeutice pentru înlăturarea tulburărilor de învăţare
Elaborarea de planuri de intervenţie educaţional-terapeutice pentru înlăturarea tulburărilor de învăţare
Elaborarea de planuri de intervenţie educaţional-terapeutică personalizată
Colaborări
Cabinetul medical
Echipa de intervenţie (personalul didactic, familie, intervenienţi comunitari)
Cabinetul de educaţie psihomotorie şi sociomotricitate
Familia
Licențiată în Psihologie, absolventă a masterului "Terapia Logopedică în Procesele de Comunicare", membru al Colegiului Psihologilor din România din anul 2016, profesor psihopedagog la Școala Gimnazială Specială "Constantin Păunescu", voluntar activ la Asociația Îngerii Copiilor Noștri, doctorand în cadrul Universității de Stat "Ion Creangă", din Chișinău, Betty este mereu în sprijin pentru orice copil care are nevoie de ea.