Now Reading
Viorica Opriș: O femeie, un parfum, două epoci

Viorica Opriș: O femeie, un parfum, două epoci

Avatar photo
o-femeie-un-parfum-două-epoci

Cât mister, cât instinct și cât spirit conține parfumul începe să bănuiască oricine a fost aruncat de o undă de miros într-o epocă pe care neuronii săi obosiți nu o mai vizitaseră, evident nu mai știe de când. Ție ce amintiri îți stârnește Farmec16?

Dacă ești printre cei cărora le evocă un parfum în nări și tot cortegiul de amintiri conexe, trebuie să îți aduci aminte și de aura vremurilor acelora, în care parfumurile erau rare și prea puțin încurajate de stăpânire, în care tot entuziasmul olfactiv al unei generații se concentra asupra unor esențe atât de pure și de versatile încât creau un univers de nuanțe, în contact cu pielea fiecărei femei care-l încerca.

Dacă ești din generațiile care au crescut cu o mai mare varietate de esențe parfumate și Farmec16 înseamnă pentru tine doar o amintire comunicată de mama, atunci poate te vei bucura să afli că autoarea legendarului deoparfum Farmec 16, doamna Viorica Opriș, creează acum alte lumi aromate și noile ei creații pot fi găsite acum sub numele de Vioris.

Psychologies: Cum ați intrat în contact cu lumea parfumurilor în obsedantele decenii ale epocii de aur? Unde v-ați format „nasul”?

Viorica Opriș: Am avut șansa să lucrez în Laboratorul de creație al întreprinderii Farmec din Cluj, unde am creat acele deodorante, printre care renumitul Farmec 16, o amintire dragă mie. Încă de atunci am făcut pasiune pentru domeniul parfumurilor, iar faptul că am fost dotată la naștere cu un simț olfactiv dezvoltat mi-a permis să intru în domeniul creației parfumurilor. Încă din acea vreme memoria olfactivă îmi permitea să recunosc mirosul parfumurilor care erau pe piață. La asta se poate adăuga și faptul că am fost în vizită de lucru la unele dintre marile companii de fabricare a compozițiilor de parfumare din Europa, mă refer la Givaudan din Elveția, Harman Reimer din Germania, Dragoco din Austria, Narden din Olanda, precum și la Estée Lauder din Statele Unite. La toate aceste firme am găsit răspuns la preocupările mele și mi-au inspirat dorința de a lucra în acest domeniu.

Citește continuarea articolului în ediția de mai 2023 a revistei Psychologies sau abonează-te și profită de ofertele speciale!

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top