Now Reading
Celebritatea da sarm?

Celebritatea da sarm?

Revista Psychologies

Celebritatea da sarm?

An de an, se organi­zea­za noi sondaje despre „ce vedeta e cea mai sexy“, „ cea mai ele­gant/a“, „cea mai p­u­ter­­­nica“. Iar oamenii vo­­teaza (prea putin sur­prinzator) cu cei pe care ii vad mai des. A fi faimos e un drum sigur catre a fi iubit? Iata ca­teva confesiuni de cele­britati pe aceasta tema.

Seduction… si peste 18 milioane de rezultate pe Google.com. Totul are legatura cu seductia. Cercetarile in materie de creme, cifrele de afaceri ale firmelor de lenjerie intima, piata nutritiei de calitate, a sportului, a modei si a parfumeriei… Mai nou, stilismul si coaching-ul de imagine capata teren, ca niste terapii integratoare dedicate felului cum arati.

Seductia este numitorul comun al tuturor acestor desfasurari de forte. „Frumusetea e in ochii celui care priveste“… sau nu. Sau, mai curand, ochiul care priveste poate fi influentat, manipulat, condus, sedus. O cantitate enorma de informatie este dedicata astazi aparentei, imaginii, transformarii si rein­ventarii (cu un termen ciudat, preferat zilele acestea de toate comentariile).

Celebritatile, – intruchipari a ceea ce restul lumii valorizeaza – sunt, in buna masura, recipientele proiec­tiilor noastre. Ele, vedetele, tin prima pagina a ziarelor pentru ca ne alimenteaza, iar si iar, setea de idealitate. Am vrea sa le semanam: bogati, puternici in plan social, frumosi pana la varste… onorabile. Ne captiveaza povestile lor romantioase si credem, mai mult sau mai putin constient, ca celebritatea ii face si mai dezirabili.

Vizibilitatea sociala maxima, castigata prin expunerea in media, pare sa vina la pachet cu sarmul personal, charisma si vraja inerente prezentei liderului. Asa se face ca, in 2007, intr-un top realizat de revista Psychologies Franta, intre primii zece seducatori ai acestei tari se afla… Nicolas Sarkozy. Sa fie oare astfel? Sa te faca televiziunea, automat, sarmant? Sau este acesta efectul bizar al notorietatii? Este notorietatea sinonima cu valoarea?

Sunt tot atatea intrebari care se nasc, urgent, si la noi, atunci cand privim, cu uimire, topuri locale, gen „Zece pentru Romania“ unde, nu o data, valorea este atribuita exclusiv pe baza faimei personajului.

Ce spune despre ea insasi Aylin, actrita

„Pentru mine, frumusetea este data de insasi varsta pe care o am. De aceea, nu fac absolut nimic in mod special. Cel putin, nu deocamdata.”
Viva!, iunie 2007

Text de Iuliana Alexa
Selectii foto: Claudia Cosma

Citeste continuarea in revista Psychologies editia decembrie-ianuarie.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top