Parfumul al carei eroina poti fi
Parfumeria de masa iti da o stare proasta? Refuzi uniformitatea olfactiva ambianta, nu te identifici niciodata cu cei din jur si astepti sa fii, pur si simplu, coplesita de o aroma, fara alta legatura decat cu istoria personala? Daca este cazul tau, iata ca iarna aceasta ti se ofera nenumarate ocazii de bucurie.
Colectiile de haute parfumerie si declinarile lor multiple infloresc cu ocazia Sarbatorilor. Ele celebreaza marea intoarcere a parfumului creativ prin definitie. Sunt elixirurile carnale de la Guerlain, aromele exclusiviste de la Chanel, colectia Hermenessence de la Herm¨s sau Heures de parfum de la Cartier.
Departe de facilitatea „decibelilor olfactivi“, de publicitate zgomotoasa ori de artificiu, continutul si autenticitatea sunt puse acum in valoare. Ne intoarcem la o anumita opera de arta, la o anumita puritate. Chiar si flaconul devine tot mai transparent si se pune la dispozitia esentei. Gata cu aromele comune, designul alambicat, comunicarea stereotipa!
Acum este vremea esentei pe care o simtim ca fiind a noastra, prin definitie. Parfumul redevine actul care te implica si care spune ceva despre sine.
Particular, singular, mai putin accesibil, nu il mai simti numai cu nasul. El este cel care vine la intalnire in casele de creatie exclusiviste si asta face toata diferenta. Femeia redevine subiectul demersului de creatie de sine, de exhibare a personalitatii sale sub toate aspectele. Aceste declinari exacerbeaza curiozitatea, incita la explorare, te fac sa fii aventuriera.
Nu este numai un exercitiu de stil rezervat indragostitelor de parfumuri, dar nicio solutie facila. Este o invitatie la aventura olfactiva departe de carari batute. Lasa-te transportata acolo unde nu sperai sa ajungi. Sa-ti gasesti parfumuri, iata ceva ce merita…
Citeste continuarea acestui articol in revista Psychologies, editia de decembrie.