Now Reading
Cele mai eficiente strategii de influenţare a clienţilor

Cele mai eficiente strategii de influenţare a clienţilor

Revista Psychologies
cele-mai-eficiente-strategii-de-influenţare-a-clienţilor

După etapa de creare site pentru un magazin online, se iau toate măsurile care să contribuie la creşterea vânzărilor. Vânzările online pot fi influenţate, dacă se folosesc anumite strategii de persuasiune. Cumpărătorii vor primi ceea ce vor să audă sau să vadă, iar vânzătorii vor fi mulţumiţi că produsele lor vor sta cât mai puţin pe rafturile virtuale.

Experţii în vânzări oferă anumite sfaturi în ceea ce priveşte adoptarea unui comportament şi a unui discurs care să atragă şi să influenţeze oamenii să cumpere anumite produse. Cele mai eficiente dintre acestea ar fi:

Prea multe opţiuni strică

Atunci când li se oferă prea multe opţiuni în privinţa unui anumit produs, unii clienţi se pot simţi frustraţi, pentru că nu pot decide care este cel mai potrivit. Această situaţie va duce la confuzie şi într-un final la abandonarea ideii de cumpărare.

Promovarea prin intermediul unei vedete

O vedetă este întotdeauna un model de urmat pentru mulţi oameni. Arătându-le potenţialilor clienţi că un star apreciat de ei, din lumea sportului, din muzică şi din diverse alte domenii a achiziţionat produse de pe un anumit site, va genera un comportament de imitare ceea ce va duce la epuizarea rapidă a unui număr mare de produse.

Ediţie limitată – cumpărături nelimitate

Conform specialiştilor, o altă strategie de efect este aceea prin care clienţii sunt anunţaţi că anumite produse sunt în ediţie limitată. Această tehnică va atrage atenţia asupra articolelor respective şi-i va determina pe oameni să-şi dorească achiziţia lor, pentru a beneficia de un produs interesant, care nu este la dispoziţia multor semeni de-ai lor.

Clienţi importanţi, cumpărături consistente

Introducerea clienţilor în anumite grupuri de discuţii (spre exemplu pe pagina de socializare a firmei), sondarea acestora cu privire la preferinţele în privinţa produselor oferite sau solicitarea unor idei pentru îmbunătăţirea actului de vânzare sunt strategii bune pentru a-l face pe client să se simtă important. Atunci când capătă acest sentiment, el va crea o legătură cu brandul şi acesta va apărea printre primele opţiuni atunci când omul va dori să cumpere anumite produse.

Scos din vânzare – o bună tehnică de influenţare

Anunţul că un anumit produs sau serviciu va fi scos din vânzare atrage clienţii, precizează VeryCreative. Aceştia se vor grăbi să-l achiziţioneze, până nu se va epuiza stocul. Vânzările vor creşte şi datorită faptului că, puşi în faţa acestei situaţii, cumpărătorii nehotărâţi vor lua o decizie rapidă şi vor achiziţiona bunul respectiv. În schimb, ceilalţi, până atunci indiferenţi, vor decide de asemenea să ia în calcul achiziţia.

În cazul unui magazin online la cheie, funcţionează mai multe tactici, dar important este să se încerce acelea care să fie conforme cu brandul şi să se aleagă, pe termen lung, cele cu randamentul cel mai bun.

Tehnicile de persuasiune folosite în marketing dau roade pe termen scurt, mediu şi lung, de aceea este important să fie realizate de o echipă specializată, care să anticipeze şi beneficiile, dar şi riscurile, în fiecare caz.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top