Florile aduc bucurie
În urmă cu mai bine de 15 ani, cercetătorul Jeannette Haviland-Jones a trimis trei tipuri diferite de pachete – o lumânare, un coș cu fructe sau un buchet floral – către 147 de femei. Ele au crezut că primesc un cadou de mulțumire, însă, de fapt, acestea erau niște variabile. Cele 147 de femei tocmai participau la un studiu empiric despre efectul acestor variabile. Mai mult, livratorii care le transportau nu erau curieri, erau observatori, care măsurau expresiile faciale ale fiecărui destinatar.
Concluzia lui Haviland-Jones a fost uimitoare: cei care au primit florile au arătat în unanimitate un zâmbet Duchenne – o expresie autentică considerată de psihologi „singurul indicator al adevăratei plăceri”. „Când am văzut că fiecare persoană care a primit florile a răspuns cu zâmbetul lui Duchenne, m-am gândit că este practic imposibil. În laborator nu primești niciodată un răspuns de 100% decât dacă arunci un șarpe asupra oamenilor, ceea ce va produce în procent absolut teamă. Dar, fericire? Nu”, a declarat atunci cercetătoarea. Iar concluzia a mers chiar mai departe, când, trei zile mai târziu, grupul care primise flori era în continuare mai fericit decât celelalte două.
Sigur v-au trecut prin fața ochilor studii despre efectul florilor, iar acesta este unul dintre ele. Poate că ați trecut cu vederea datele, pentru că sunt atât de multe subiecte mai… serioase. Dar oare fericirea noastră nu este un subiect suficient de serios?
Peste jumătate dintre români consideră că florile le aduc bucurie și o stare de bine, arată un sondaj realizat de florăria online Floria.ro, cu ocazia împlinirii a 12 ani de existență. 97% dintre respondenții sondajului Floria.ro spun că iubesc florile și jumătate dintre respondenți declară că le place să ofere și să primească în egală măsură flori. De asemenea, aproape 20% cumpără flori spontan, fără niciun motiv. De asemenea, românii au început să comande flori pentru acasă, pentru propria bucurie, nu doar pentru a fi oferite. Potrivit sursei citate, 35% au acasă constant flori, iar 24% le cumpără pentru a-și înfrumuseța biroul.
Și totuși de ce comandă românii flori?
Potrivit sondajului realizat de Floria.ro, florile înseamnă bucurie (36%) și o stare de bine (26%), iar pentru 22% dintre români a primi flori înseamnă a primi apreciere. Mai mult, aproape 40% au spus că simt bucurie de fiecare dată când privesc florile primite sau cumpărate pentru acasă/ la birou. O concluzie ce ne duce cu gândul la cercetarea lui Haviland-Jones, care descoperise că și după 3 zile de la primirea florilor, grupul studiat era în continuare mai fericit.
Efectul florilor a fost testat la 12 ani de Floria.ro și în cadrul unui proiect foto creativ, care a reunit 12 antreprenori și creatori de conținut, invitați la o ședință foto surpriză. Aceștia au fost invitați într-un studio foto, fără însă a avea detalii despre organizatorul ședinței – adică Floria.ro – sau despre motiv. În timpul ședinței foto, protagoniștii au fost surprinși cu un buchet de flori, acela fiind și momentul când li s-a dezvăluit adevăratul obiectiv al întâlnirii.
De 12 ani observăm zi de zi efectul florilor, prin feedbackul primit, poveștile ce ne sunt împărtășite de colegii de la customer service, din mesajele de mulțumire. Ne bucurăm de fiecare dată și ne-am bucurat cu atât mai mult când am văzut efectul live, în cadrul acestei ședințe foto. Creativitatea este în ADN-ul Floria, se reflectă în fiecare colecție creată, dar și în felul în care dorim să ne surprindem clienții, de fiecare dată. Sperăm că acest proiect a adus un zâmbet nu doar pe chipul celor 12 participante, ci și pe al celor care au privit imaginile și s-au lăsat convinși de efectul florilor, a spus Marina Popescu, General Manager Floria.ro.
Creativitatea și surpriza, printre task-urile zilnice
Cum de au acceptat o astfel de provocare cele 12 participante? Mai ales că misterul a fost păstrat până în ultimul moment? Simplu!
Proiectul Floria.ro a fost o bucurie pentru mine, deși nu știam la ce să mă aștept – organizatorii proiectului au păstrat foarte bine secretul proiectului. Am mers la shooting cu gândul unei zile altfel și am apreciat creativitatea celor din spatele proiectului. M-am bucurat sincer de surpriza florilor și a celor de la Floria.ro. Îmi plac florile, le fac cadou și primesc ori de câte ori am ocazia și m-am gândit întotdeauna că dacă nu aș fi început Lyria – primul meu business – aș fi început un butic de design floral. Creativitatea din spatele proiectului m-a făcut să mă gândesc la mediul în care lucrez eu zilnic – business-urile creative. Antreprenorii din spatele lor, fie că sunt arhitecți, designeri grafici, de interior sau vestimentari, creatori de ceramică sau ilustratori folosesc creativitatea pentru a produce servicii sau produse creative și se „hrănesc” cu acest process. Așadar astfel de demersuri trebuie salutate și încurajate pentru a dezvolta un mediu de business dinamic și sănătos”, a precizat Armina Popeanu, arhitect și consultant pentru businessuri creative și unul dintre cei 12 invitați în proiectul #EfectulFloria.
Pentru noi, echipa Floria.ro, a surprinde intră în taskurile zilnice. Și, deși pare că poate deveni o rutină, este de fapt unul dintre motivele pentru care ne începem și ne încheiem ziua zâmbind. Am asistat la sute de cereri în căsătorie, de împăcări și revederi emoționante, de mesaje transmise cu ajutorul florilor. Ne dorim să surprindem în continuare și să molipsim de bucurie cât mai mulți români, a mai spus Marina Popescu.
Concluzia? Într-o lume tot mai lipsită de control și previzibilitate, lucrurile care ne aduc bucurie nemijlocită sunt de numărat pe degete. Așa că de ce să nu profităm de aceste clipe și de câteva zâmbete autentice când soluția este atât de simplă?