Gala Green Report premiază excelența
O inițiativă a publicației Green Report, lider de 15 ani pe teme de mediu și sustenabilitate, pentru al doilea an consecutiv, Gala Green Report premiază excelența și recunoaște cele mai imporante proiecte din domeniul sustenabilității, atât din sectorul privat, cât și din cel public. Fie că vorbim de acțiuni ale mediului privat sau public, ele trebuie să fie în egală măsură responsabile în ceea ce privește impactul pe care îl au asupra mediului înconjurător. Grija pentru natură și planetă este a noastră, a tuturor, dar companiile private și instituțiile de stat poartă cu ele o autoritate suplimentară, care trebuie să fie un exemplu pentru noi toți.
Green Report există ca publicație de 15 ani. De ce acum o Gala pe mediu?
Green Report s-a detașat în timp ca lider pe teme de mediu și sustenabilitate, fiind martor la evoluția dramatică a umanității în toată această perioadă. Dacă atunci când am început să scriem se vorbea despre schimbările climatice, astăzi suntem martorii efectelor crizei climatice. Tocmai de aceea este important să acționăm acum și la fel de important este să recunoaștem meritele celor care fac diferența și care, pe lângă inovație și implicare, au integrat dezvoltarea durabilă în planul de afaceri.
De la bun început ne-am propus să poziționăm Gala Green Report ca fiind cel mai prestigios eveniment anual dedicat recunoașterii celor mai importante proiecte din domeniul sustenabilității realizate în România de către companii, instituții publice sau persoane fizice. Recunoașterea și premierea performanțelor în domeniul sustenabilității din România este importantă tocmai pentru a încuraja și stimula și alte inițiative relevante atât pentru protejarea mediului, cât și a oamenilor.
Se simte o evoluție în ultimii ani a implicării companiilor în acțiuni de responsabilitate socială?
Din proprie inițiativă sau sub presiunea diverselor reglementări europene și naționale implicarea companiilor în acțiuni de responsabilitate socială este în creștere. Prin natura muncii noastre suntem direct interesați și urmărim cu interes campaniile de mediu dezvoltate de diverse companii. Astfel am putut observa că acestea joacă un rol important în creșterea gradului de conștientizare a societății cu privire la necesitatea protejării mediului înconjurător.
Prin natura lor campaniile de mediu urmăresc schimbarea atitudinii și comportamentului populației privind protecția mediului adresând teme variate precum: colectarea separată și reciclarea deșeurilor, economisirea sau reutilizarea resurselor, reducerea consumului de apă sau energie, reducerea poluării etc. Succesul campaniilor de mediu va fi determinat însă de tangibilitatea acestora, originalitatea soluțiilor propuse, vizibilitatea, impactul, cooerența, durabilitatea sau continuitatea proiectelor.
Și autoritățile publice au un cuvânt de spus. Cât de mare este implicarea lor?
În general, autoritățile publice, fie centrale sau locale, trebuie să creeze și să păstreze cadrul legal care să înlesnească adoptarea comportamentului sustenabil atât de mediul de business, cât și la nivelul societății în general. Dacă premiem o companie pentru că a reușit, prin filosofia sa de afaceri, să vină cu un proiect sustenabil, care protejează mediul, resursele acestuia, cu siguranță vor mai urma și altele puterea acestui exemplu.
Tot atât de important este să scoatem în evidență și proiectele acelor autorități locale care au dus la o dezvoltare mai curată a unei localități, fie că vorbim de transport nepoluant, eficiență energetică sau de o nouă abordare, supusă principiilor sustenabilității, a dezvoltării unei zone. La fel, succesul acestora va inspira și pe alții așa cum un singur om, cu ideile sale, cu bunele sale practici, poate deveni un exemplu demn de urmat pentru mulți semeni de ai săi.
Cine poate participa la Gala Green Report și care sunt condițiile de înscriere?
La competiție pot participa companii, organizații ale societății civile, instituții publice sau private cu sediul și operațiunile în România, iar proiectul, inițiativa sau abordarea vor trebui să fi fost implementate în România. Anul acesta, termenul limita de inscriere este 10 noiembrie.
Cum măsurați impactul acțiunilor de sustenabilitate atât în sectorul privat, cât și în cel public?
Pentru a elimina orice urmă de îndoială privind standardele de jurizare ale proiectelor, la fel ca și la ediția din 2021, cei care jurizează proiectele de sustenabilitate înscrise în cadrul Galei Green Report 2022 sunt specialiști cu nivel înalt de credibilitate și competență profesională în domeniul sustenabilității. Anul acesta, jurizarea competiției este asigurată de Ramona Jurubiță, Country Managing Partner, KPMG România, Andreea Mitiriță, Partener Consultanță Fiscală, PwC România, Marius Brînzea, Director Strategie, Reciclad’OR, Laura Ciobanu, Senior Manager Schimbări Climatice și Sustenabilitate, EY România, Sorin Elisei, Director, Lider al practicilor de sustenabilitate și energie, Deloitte România și Florin Stoican, Președinte Asociațiile Kogayon și Parcul Național Văcărești.