Copilul tau este supradotat? Afla ce trebuie facut pentru el!
IRSCA Gifted Education este o asociatie nonprofit care sprijina educatia diferentiata pentru copiii supradotati. Se stie deja ca ei se pierd daca nu au parte de atentie speciala.
Misiunea IRSCA Gifted Education este descoperirea si dezvoltarea potentialului fiecarui copil printr-o educatie de excelenta.
IRSCA Gifted Education este o asociatie non-profit, inregistrata in registrul asociatiilor si fundatiilor cu nr. 36/13.09.2004, cu o activitate recunoscuta la nivel national si international, partener UNESCO, membru deplin WCGTC- World Council for Gifted and Talented Children; Asia-Pacific Federation of the WCGTC si respectiv ECHA – European Council for High Ability – cele mai inalte foruri internationale in domeniul educatiei de excelenta.
IRSCA Gifted Education a dezvoltat o expertiza relevanta in proiecte nationale si europene in domeniul educatiei diferentiate prin urmatoarele programe si proiecte:
* Program National de Educatie Diferentiata prin primele Scoli de Vara si Iarna in domeniul Educatiei de Excelenta la nivel European: Cursuri de formare continua; Scoli de Vara si de Iarna (Constanta, Brasov, Straja, Gura Humorului, Lugoj, Arad, Bucuresti) de formare continua ce au initiat peste 500 de cadre in noile tehnologii si strategii didactice utilizate pe plan mondial in educatia diferentiata, inclusiv educatie multimedia (Brasov)
* Program de formare in scrierea curriculei pentru educatie diferentiata pentru copiii cu nevoi speciale de educatie (Constanta)
* Scoala Parenting de promovare solutii inovative de educatie pentru descoperirea potentialului natural al copiilor (Bucuresti)
* Program de Educatie diferentiata pentru comunitate si integrare sociala pentru copii si tineri din centre de plasament printr-un program de educatie prin aventura (jus HD, Straja); Reteaua CRED – Centrul de Resurse pentru educatie diferentiata alcatuita din 35 de scoli, licee, gradinite si universitati
* Sustinerea Programului National de Cercetare “Strategii didactice intuitive in alfabetizare” derulat de www.abecedar.com cu 105 cadre didactice si 1500 de copii, dintre care 14% copii rromi si 7% copii cu dizabilitati (autism, sindrom Down) pentru alfabetizare cu mijloacele multimedia
* Lansare campanie media de constientizare si de comunicare a nevoilor de educatie diferentiata ale copiilor cu nevoi speciale de educatie, a sanselor egale la educatie pentru copiii din medii sociale defavorizate si de promovare a noilor tehnologii didactice inovative prin:
1. Participari la: Targul Educational Bucuresti; Eveniment “Education in the 21st century”; Salonul National de Psihologie; Seminarul International „Tinerii adulti de astazi in societatea europeana de maine”
2. Curs gratuit online. Audio-videoteca online. Spot TV si Radio. Comunitate de practici si retea de colaborare prin 7 forumuri online
3. Organizarea de numeroase conferinte si evenimente de sustinere
Acest program unic dezvoltat in Romania urmareste:
1.Egalitatea de sanse a copiilor cu potential inalt – ce reprezinta copii cu nevoi speciale de educatie – si drepul lor la o educatie care sa ii hraneasca si sa le dezvolte potentialul, abilitatile si aptitudinile naturale la nivel maximal printr-o educatie de excelenta
2.Cresterea gradului de diseminare a programelor de educatie de inovatie didactica si de parenting care stimuleaza copiii cu abilitati inalte.
Programul va disemina cele mai bune practici atat in randul cadrelor didactice cat si in randul parintilor incurajand intreprinderea de actiuni de identificare a copiilor cu abilitati inalte si de dezvoltare a unor programe magnet de atragere, descoperire, dezvoltare, si implicare a copiilor cu abilitati inalte in programe specifice (Ex: creativitate, management de proiecte, antreprenoriat social, antreprenoriat creativ, inventica, noi tehnologii, modele noi de afaceri, modelare in dezvoltare durabila, strategii inovative, etc).
3.Proiectul promoveaza noile tehnologii didactice utilizate pe plan mondial pentru descoperirea si dezvoltarea inteligentelor multiple ale copiilor: daca la inceputul secolului, Pestalozzi promova invatamantul pentru omul industrial, acela care trebuia sa fie „la fel”, reproductibil, sa intre in anumiti parametri, usor de standardizat, de masa, incet-incet s-a ajuns la omul „de consum”.
Invatamantul educatiei „gifted” propune orientarea catre nevoile copilului: identificarea potentialului fiecarui copil, „hranirea” acestuia in paralel cu dezvoltarea in mod echilibrat si armonios a tuturor capacitatilor sale afective, emotionale, cognitive si de personalitate.