De ce și cum ar trebui să iei pauze recurente de lucru în fiecare zi
Sunt multe culturi de organizație în care cei mai buni angajați sunt considerați cei care niciodată nu se opresc din muncă. Orele neîntrerupte de stat pe scaun în fața unui calculator pot deveni însă contraperformante după un timp. Astfel ajungem să discutăm despre importanța pauzelor la locul de muncă. Pauzele ajută angajații să reducă nivelul de stres, să-și recapete motivația și abilitatea de a performa la cel mai înalt nivel. O minte obosită va fi distrasă mult mai ușor, iar întreruperile din muncă vor fi mult mai dese, ceea ce ar putea transforma orice sarcină simplă într-un adevărat coșmar.
De ce și cum ar trebui să iei pauze recurente de lucru în fiecare zi
Puțină meditație
Te va ajuta să te detașezi complet de gândurile legate de muncă, proiecte, termene limită și rezultate și vei putea să îți relaxezi mintea destul de repede și ușor. Meditația nu trebuie interpretată însă în stilul clasic, ci poate veni și sub forma unei pauze la fumat. Contrar așteptărilor și în ciuda unor dezbateri, produsele care folosesc încălzirea tutunului reprezintă pentru angajați o alegere mai puțin dăunătoare decât țigările convenționale, arată un raport amplu realizat de Public Health England, cea mai importantă instituție publică de sănătate din Anglia. În plus, ele te vor scăpa atât de scrum, dar mai ales de mirosul neplăcut de țigară.
Învață ceva nou
O pauză nu trebuie neapărat să însemne închiderea completă a sistemului. Poți învăța ceva nou, fie și în joacă, pentru a putea să îți stimulezi în continuare mintea. „Procesul de învățare ne stimulează creativitatea. Ideile vin de obicei din conexiunile pe care le facem între lucruri care nu au legătură aparentă între ele. Ideea de învățare nu are legătură doar cu studiile academice și calificările formale. O activitate distractivă ar putea fi schimbul de experiență și cunoștințe cu un prieten sau cu un vecin”, explică psihologul Vanessa King, pentru publicația Psychologies, din Marea Britanie.
Ajută un coleg
Vei putea să te rupi de rutina ta, dar totuși să rămâi conectat și activ, iar în plus vei reuși să faci și o faptă bună ajutând un coleg sa ducă un proiect la bun sfârșit. Potrivit unei analize din Time Magazine, “ajutându-i pe alții, te vei ajuta în primul rând pe tine”. Aceștia au preluat datele unui studiu realizat la tomograf în care experții au identificat la tomograf că satisfacția de a oferi ajutorul tău altei persoane se regăsește în conexiunile cerebrale ale fiecărui individ.
Fă-ți o listă cu obiective
Nimic nu îți cristalizează mai bine ideile decât o listă cu obiective. În felul acesta vei putea înțelege încotro te îndrepți, înainte de a reveni la activitățile curente care ar trebui sa te ajute să ajungi unde îți propui. Potrivit publicației americane Fast Company, la nivel de organizație, obiectivele servesc pentru patru funcții importante: oferă o direcție, ajută în planificare, motivează și inspiră și ajută în evaluarea și controlul performanței. La nivel personal, țelurile îndreaptă toată energia într-un singur loc, reprezintă provocări cu o răsplată însemnată, încurajează efortul suplimentar și motivează un individ să învețe mai mult ca să ajungă acolo unde și-a propus.
Care sunt modurile în care tu reușești să te deconectezi în fiecare zi la locul de muncă pentru a fi mai performant?
Sursă foto: Shutterstock / Copyright: milan2099