Din ce in ce mai multe femei isi doresc sa devina mame SOS
Campania Fii mama sociala – potentata de publicatiile online si de retelele sociale
Bucuresti, 2 iunie 2010. Anul trecut si in primele luni ale acestui an, cu ajutorul canalelor online si al retelelor sociale (publicatii online, blog dedicat campaniei, cont de Facebook si Twitter), Campania Fii mama sociala derulata de catre SOS Satele Copiilor Romania a inregistrat o crestere a numarului de aplicatii prin internet la aceasta profesie. Numarul total de candidate care au aplicat in anul 2009 pentru un post de mama sociala s-a triplat fata de cel din anul 2008 (253 aplicatii fata de 78).
Acest rezultat a fost obtinut si cu sprijinul colegilor din presa care au publicat stiri si articole despre Campania SOS si despre profesia de mama sociala atat in formatul print, cat si in varianta online a publicatiilor.
Demersului nostru de a informa publicul cu privire la rolul mamei sociale in viata unor copii aflati in dificultate i s-au alaturat publicatii precum: Adevarul, Avantaje, Business Woman, Cariere, Click pentru femei, Cotidianul, Gardianul, Gandul, Evenimentul Zilei, Femeia de azi, Libertatea, Libertatea pentru femei, Lumea Femeilor, Ioana, Jurnalul National, Mediafax, Monitorul de Vrancea, Observator de Braila, PR Wave, Psychologies, Rador, Rondul de Sibiu, Romania Libera, Ring, Ziarul Desteptarea, Viva, www.9am.ro, www.antena3.ro, www.bucuresteni.ro, www.e-timisoara.ro, www.eva.ro, www.lumebuna.ro, www.realitatea.net, www.sentinta.ro, www.stirisibiu.ro, www.smartwoman.ro, www.time4news.ro, www.ziare.ro.
Posturile Antena 3, B1 TV, Prima TV, TVR 3, Europa FM, Itsy Bitsy, Radio Romania Regional, Realitatea FM si RFI ne-au ajutat prin difuzarea de stiri si reportaje, precum si prin difuzarea gratuita a spotului – Eveniment TV Sibiu, Hallmark, Minimax, Radio Desteptarea, Radio Galaxy Sibiu, Radio Sibiu, TVR, TV Bacau, 1 TV Bacau, TV Sibiu.
De asemenea, Adrian Ciubotaru si Adrian Nastase au scris pe blogurile lor despre campanie. Printr-un efort comun, publicul general, dar si posibilele candidate au aflat ce presupune profesia de parinte social si rolul extrem de important pe care il are mama sociala in viata copiilor din casele SOS .
Anual, SOS Satele Copiilor Romania angajeaza persoane motivate sa contribuie la dezvoltarea intelectuala, sociala si emotionala a celor 113 copii pe care ii are in grija in cele 26 de case familiale din Bucuresti, Hemeius si Cisnadie, dar si altor copii aflati in dificultate.
Persoanele care doresc sa devina mame sociale SOS trebuie sa aiba studiile liceale terminate, disponibilitate de a lucra cu copii vulnerabili si de a locui sase zile pe saptamana intr-o casa familiala SOS, sa dea dovada de maturitate si echilibru. Mama sociala creste 5-7 copii pana cand acestia devin independenti sau se pot intoarce la familia biologica.
Profesia de parinte social este recunoscuta si inregistrata in Clasificarea Ocupatiilor din Romania (COR). Cunostintele necesare pentru a profesa in acest domeniu sunt insusite de catre persoanele selectate in cadrul programului de formare „Scoala Mamei”, cu o durata de aproximativ 2 ani. La finalul acestui program, ale carui costuri sunt suportate de catre SOS Satele Copiilor, candidatele pot prelua responsabilitatea unei familii SOS.
A fi mama sociala este mai mult decat o profesie. Inseamna altruism, empatie si motivatie puternica de a te dedica pe termen lung, cu rabdare si atentie, cresterii si educarii copiilor din casele SOS. Este puterea de a sprijini copiii care stiu prea putin ce inseamna familie, dragoste si vise. Este determinarea de a oferi o sansa, de a reda speranta si zambetul unui copil care a invatat prea devreme ce inseamna suferinta. Posibilitatea de a avea alaturi o mama „de profesie”, o persoana care are calitati deosebite si care a urmat o pregatire de specialitate, este sansa copiilor aflati in dificultate sa aiba o viata mai buna.
Pentru a intra in procesul de selectie, persoanele interesate trebuie sa trimita o scrisoare de motivatie care sa raspunda la intrebarea: „De ce doresti sa fii mama sociala?” si un CV la adresa: Str. Natatiei, nr. 66 B, sector 1, Bucuresti sau la adresa de e-mail: [email protected]. De asemenea, pentru a afla mai multe informatii pot suna la numarul de telefon: 021 668 00 88 sau pot accesa blogul dedicat campaniei: www.fiimamasociala.blogspot.com.
Asociatia SOS Satele Copiilor Romania (www.sos-satelecopiilor.ro) este membra a SOS Kinderdorf International, cea mai mare organizatie caritabila din lume, prezenta in 132 de tari cu peste 1800 de programe si facilitati pentru copii. Viziunea SOS Satele Copiilor este ca fiecare copil sa aiba o familie, sa creasca inconjurat de dragoste, respect si in siguranta.
Media Pozitiv (www.mediapozitiv.com) creeaza si comunica in medii traditionale si interactive pentru companii romanesti si internationale. Fondata in anul 2005, agentia a dobandit o bogata experienta in proiecte de comunicare in domenii precum IT, financiar-bancar, politic, imobiliar, asociatii si ONG-uri.
Printre clientii Media Pozitiv se numara: Allegra Consulting, Ambasada Frantei, Automobile Bavaria, BCR Erste, Camera Bilaterala de Comert si Industrie Romania – Cipru, Casa Regala a Romaniei, Check Point Software Technologies, Crucea Rosie Romana, Da Easy Way, Elo Digital, Grupul Editorial Humanitas, Lexmark, Medical Finance, Omniasig, Omnilogic, Saxo Bank, SDC, Siveco Romania, SOS Satele Copiilor Romania, TriGranit Development Romania, UNICEF.
Citeste aici confesiunea unei mame sociale din cadrul organizatiei SOS Satele copiilor.