Femeile în poziții de conducere. Atitudinile care fac diferența și pun lucrurile în mișcare
Deși provocările femeilor manager sunt mai multe și mai dese decât ale omologilor bărbați, acestea reușesc să le depășească și să influențeze pozitiv performanța companiei.
În România, doar 30% din funcțiile de conducere din companii sunt ocupate de femei, dar balanța s-ar putea echilibra în viitor. Studiile ultimilor ani și realitatea din teren arată că acestea au un set de ași în mânecă ce face diferența când vine vorba de atmosfera generală de la locul de muncă și de satisfacția echipei.
Așadar, ce anume fac diferit femeile care ocupă funcții importante?
Femeile recunosc mai ușor meritele celorlalți și acționează în consecință
Conform unui raport extensiv realizat în 2015 de Gallup, femeile manager dovedesc o abilitate sporită de a-și susține subordonații, a le încuraja dezoltarea profesională și au obiceiul de a oferi feedback permanent.
Angajații se simt astfel valorizați și consideră că munca lor contează în ecosistemul companiei, fapt care conduce în timp la un grad mai ridicat de atașament față de job. Altfel spus, femeile au un simț nativ al motivării angajaților și investesc timp în a cauta mijloacele necesare pentru a face asta, chiar și fără recompense materiale.
În acest ghid complet de pe 9to6, poți găsi care sunt modalitățile pe care acestea le pun conștient (sau nu) în practică pentru a-i face pe angajați sa vină la serviciu cu plăcere și a crește productivitatea. Tot de acolo vei afla și cum poți face asta fără a depăși bugetul, dar și fără a mări salariile, pentru că, în definitiv, nu doar salariul contează la un loc de muncă.
Femeile prețuiesc și încurajează mai mult etica la locul de muncă
Când vine vorba de etica muncii, femeile manager văd lucrurile mai tranșant. Acestea sunt dispuse mai puțin la „compromisurile necesare” pentru a-și dezvolta cariera și sunt preocupate să acționeze corect în relația cu angajații și clienții externi.
Mai mult, ele promovează aceeași atitudine și în rândul coechipierilor, care sunt încurajați să se remarce prin merite și muncă onestă și să nu apeleze la „scurtături”.
În consecință, o creștere a numărului de femei aflate în poziții de conducere ar putea determina companiile să acționeze mai aproape de valorile pe care le promovează la nivel declarativ.
Inteligenta emoțională, de bază în mediul corporatist
O cercetare realizată de Hay Group, una din companiile de consultanță de top la nivel global, a scos în evidență faptul că femeile au abilități mai bune de leadership în organizațiile matriceale, corporative.
În acest tip de companie, cunoașterea organizației în ansamblu, dar și la nivel de structură, colaborarea și capacitatea de a înțelege oamenii sunt instrumente indispensabile pentru un manager.
Iar femeile reușesc să se plieze mai bine pe aceste roluri, grație nivelului mai ridicat de inteligență emoțională (EQ): empatizeaza mai ușor, gestionează cu tact conflictele, comunică mai mult și reușesc să influențeze, mai degrabă decât să impună un stil autoritar de conducere.
De ce dețin femeile mai multe instrumente EQ? De-a lungul carierei, întâmpină mai des bariere și prejudecăți care le determină să-și dezvolte, prioritar, alături de competențele profesionale, și competențele interpersonale.
Femeile manager atrag inovația și ideile câștigătoare
Tot datorită abilităților mai bune de comunicare și orientării către oameni, femeile aflate în poziție de conducere rămân mai deschise la idei noi, ascultă cu atenție și sesizează oportunitățile. Aplecarea către detalii și intuiția sunt și ele adaosuri care generează valoare, mai ales în domenii în care grija față de client și experiența oferită sunt decisive pentru reputația companiei.
Companiile care vând produse și servicii destinate publicului feminin sunt cele care pot profita, mai cu seamă, de viziunea unei femei manager, dar nu numai.
Te recunoști în randurile de mai sus? Tu cum reușești să faci diferența într-o lume a managerilor bărbați?
Sursa foto: Shutterstock