Leadership-ul feminin din România, abordarea managerială și natura ca sursă de inspirație pentru antreprenoriatul sustenabil au scris agenda unui eveniment la Madrid, în contextul Centenarului Marii Uniri
București, 23 octombrie 2018 – Evenimentul intitulat “Natura – o sursă de inspirație pentru antreprenoriatul sustenabil” a fost organizat pe 16 octombrie 2018, de Ambasada României în Regatul Spaniei, în cooperare cu Asociația hispano-franceză Mujeres Avenir și agenția Velvetique Communication. Acesta a reunit numeroși oameni de afaceri spanioli, români și francezi.
În contextul Centenarului Marii Uniri și pornind de la conceptul de abordare feminină antreprenorială, România a pus în lumină contribuția femeilor la dezvoltarea societății prin inovație și inițiative antreprenoriale actuale.
Alături de Grupul Senda și Lescréatrices by A&K – două companii spaniole cu renume în domeniul comunicării și creației – din partea României au participat Adina Oancea, reprezentanta business-ului de familie Careless Beauty – singurul brand românesc brevetat de cosmetică organică, Iulia Neagoe, proprietara brandului Luviane Atelier de Parfumerie și Andreea Tron, proprietara mărcii Atelier Tron. Cele trei companii românești s-au distins prin preocupările de a dezvolta afaceri pe linia celor mai înalte standarde ecologice, contribuind la dezbaterea despre modul în care mediul de afaceri poate să găsească echilibrul între dezvoltare profitabilă și dezvoltare durabilă.
Ambasada României în Regatul Spaniei a dorit să pună în lumină panorama actuală a societății românești și eforturile acesteia de a se alinia la standardele valorice ale Europei, aducându-și propria contribuție la acestea. Reprezentantele României au împărtășit din provocările, strategia și soluțiile care preocupă un antreprenor român, alături de nevoia reală de leadership feminin pe piața din România, de diversitate a ideilor și a experiențelor prin expunerea la astfel de evenimente.
„A fost o reală plăcere pentru Ambasada României la Madrid să găzduiască acest eveniment, cu puțin înainte de preluarea de către România a Președinției Consiliului UE. Două dintre temele actuale pe agenda europeană sunt sprijinirea antreprenoriatului și dezvoltarea sustenabilă; prin această întâlnire, ne-am propus nu doar să împărtășim cu invitații spanioli și francezi poveștile de succes ale Adinei Oancea (Careless Beauty), Iuliei Neagoe (Luviane – Atelier de Parfumerie) și Andreei Tron (Atelier Tron), ci să le oferim acestora oportunitatea să dezbată, alături de Katy Ségal și Matilde Pelegri, teme de interes pentru tinerii antreprenori și modul în care, în funcție de cultura și piața în care-și dezvoltă afacerile, răspund provocărilor și imaginează soluții. Am fost bucuroasă să constat impactul pozitiv pe care poveștile lor de succes l-au avut asupra invitaților noștri, care au apreciat pasiunea, curajul, inventivitatea și ambiția Adinei, Iuliei și Andreei, și au fost deosebit de interesați de produsele create de ele – cosmetice organice, parfumuri artizanale și materiale textile naturale. Sunt sigură că brandurile lor, care pun în valoare identitatea și bogăția culturală românească, se vor dezvolta eficient, dar și sustenabil, având la bază un principiu comun celor trei companii: respectarea naturii„, a declarat Gabriela Dancău, Ambasadorul României în Regatul Spaniei.
Nivelul de formare al antreprenoarelor românce, pasiunea și responsabilitatea acestora, au atras atenția invitaților spanioli și francezi. “Ceea ce s-a întâmplat în această seară dovedește că femeile nu sunt doar preocupate de proiectele lor personale, venituri și de profit- e adevărat contează acestea- ci că le pasă și de ceea ce se întâmplă în jurul lor și reușesc, astfel, să împace foarte bine aceste componente”, a spus Maria Luisa De Contes, președinta asociației hispano–franceză Muheres Avenir. Alicia Villa, proprietara afacerii spaniole ALILIA, a precizat:”M-a surprins tendința tinerelor românce de a pune în valoare resursele naturale, pământul, prin flori sau pigmenți naturali. Această afecțiune față de natură a fost o surpriză extrem de plăcută„.
La rândul său, Katie Ségal, Lescréatrices by A&K a mărturisit: „A fost un eveniment inspirațional, sunt tinere animate de aceleași valori, de același proiect de viață și profesional. De altfel, proiectele cu impact social ne permit să redistribuim un pic prosperitatea și să arătăm respect față de mediu. Nu cunoșteam prea bine România si am constatat că româncele sunt dedicate pasiunilor lor și dornice să le ducă mai departe, în afara țării lor„. Rebecca Avila, director de comunicare AccorHotels și moderatoarea evenimentului a adăugat: „M-a surprins anvergura plantelor cu efect terapeutic din România prezentate, chiar mi-am și notat, nu știam că există atât de multe; nivelul pregătirii celor trei românce a fost o surpriză plăcută pentru mine”. Matilde Pelegri, Grupo Senda, a recomandat tinerelor antreprenoare “să-și creeze un plan de afaceri extrem de bun si să fie conștiente că e o muncă 24/24 ore. Contează să aibă încredere în ele și să participe la rețele de profesioniști. Avem multe în comun și văd, pe viitor, de ce nu, crearea unei rețele româno-spaniolă de antreprenoare”.
Autor Psychologies.ro