Now Reading
Noi Măsuri Legislative pentru Industria Înfrumusețării

Noi Măsuri Legislative pentru Industria Înfrumusețării

Revista Psychologies

Pe data de 10 aprilie 2024, Bucureștiul a găzduit cea de-a treia ediție a conferinței „Strategii de Înfrumusețare”, organizată de PADIR – Patronatul Antreprenorilor din Industria Înfrumusețării din România, membru CONAF – Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin. Evenimentul, ce s-a desfășurat sub egida unei colaborări fructuoase între mediul de afaceri din domeniul frumuseții și autoritățile relevante, a reprezentat o platformă vitală pentru explorarea viitorului industriei înfrumusețării în țara noastră.

”Această a treia ediție a conferinței „Strategii de Înfrumusețare” a reprezentat nu doar o ocazie de învățare și networking pentru profesioniștii din industria înfrumusețării din România, ci și un moment crucial în evoluția și dezvoltarea continuă a acesteia. Cu idei proaspete și angajamentul ferm al tuturor părților implicate, industria înfrumusețării se află pe calea către noi orizonturi de succes și inovație. Evenimentul a pus accent pe necesitatea unei colaborări strânse între autorități și mediul de afaceri pentru a asigura atât respectarea normelor și standardelor în vigoare cât și pentru îmbunătățirea cadrului legislativ. Tot în cadrul acestui eveniment a fost anunțată publicarea în monitorul oficial a noului ordin 1648/2024 emis de Ministerul Sănătății cu privire la normele de igienă pentru saloanele de înfrumusețare. Această inițiativă legislativă a fost pusă în dezbatere publică și adoptată recent, oferind un cadru clar și actualizat pentru practicile de igienă în industrie. De asemenea participanților le-a fost prezentată o imagine clară asupra peisajului legal și fiscal actual și au contribuit activ la conturarea unor strategii eficiente pentru gestionarea afacerilor în mod sustenabil și profitabil.”, a declarat Corina Munteanu, președinte fondator PADIR.

Structurat pe patru paneluri de discuție, evenimentul a reunit o serie de antreprenori, profesioniști și lideri de opinie din domeniu pentru a dezbate provocările și oportunitățile actuale, fiecare abordând aspecte cheie și aducând în discuție perspective variate și soluții practice.

Industria Înfrumusețării, încotro?

Sub îndrumarea doamnei Corina Munteanu, președinte PADIR, primul panel a fost dedicat dezbaterii cu reprezentanții autorităților relevante a problemelor actuale cu care se confruntă antreprenorii. Astfel, acest panel a găzduit o serie de invitați de marcă din cadrul autorităților relevante, care au prezentat perspectivele lor asupra reglementărilor și a schimbărilor legislative care afectează industria.

Primul cuvânt a fost luat de domnul Sebastian Ioan Hotca, vicepreședinte Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), care a venit în întâmpinarea PADIR cu o propunere de parteneriat în vederea facilitării comunicării și a cooperării dintre mediul de afaceri și ANPC.

”Venind în întâmpinarea dumneavoastră, pe site-ul ANPC, la secțiunea operatori, puteți găsi un ghid de bune practici pe care vă invit să-l consultați. Acest ghid este foarte apreciat și la nivel internațional, de altfel, din perspectiva aderării României la OCDE, vă spun că ne-am lăudat cu dvs. și cu faptul că am reușit să elaborăm împreună cu industria acest ghid de bune practici, l-am prezentat instituțiilor la care România se pregătește să adere și a fost foarte apreciat. Cred ca un parteneriat cu industria este foarte important.”, a declarat Sebastian Ioan Hotca, vicepresedinte ANPC.

  • Dezbaterea provocărilor Legislației și Reglementărilor 

Explorând alături de invitați direcțiile industriei pe termen scurt, mediu și lung, doamna Alina Dragomirișteanu, Inspector, Direcția Generală de Sănătate Publică și Programe de Sănătate, Serviciul Sănătate Publică din cadrul Ministerului Sănătății a făcut o incursiune în prevederile noului ordin 1648/2024 privind normele de igienă pentru saloanele de înfrumusețare.

”Acest act normativ, deosebit de important pentru industria dvs., nu doar consolidează regulile și standardele ci marchează un aspect important în ceea ce privește sănătatea publică. Ținând cont de faptul că OMS 1136/2007 nu mai era de actualitate, împreună cu Corina Munteanu și Olimpiu Galani care au răspuns întrebărilor cu promptitudine, am reușit să finalizăm proiectul de ordin, publicat Monitorul Oficial, chiar în ziua evenimentului, 10 aprilie, 2024. Important de reținut este faptul că, acest OMS nu mai face referire la OMS 1761, care se referă strict la unitățile sanitare, în noul proiect de ordin fiind transpuse doar norme de igienă pentru saloanele de înfrumusețare, saloanele de tatuaj, piercing și implantare dermală.”, a declarat Alina Dragomirișteanu, șef serviciu Sănătate Publică din cadrul Ministerului Sănătății.  

  • Modificări necesare în industria înfrumusețării 

În cadrul dezbaterii, au fost menționate o serie de provocări cu care se confruntă antreprenorii, una dintre ele fiind actualizarea codului CAEN. Propunerea făcută de PADIR Institutului Național de Statistică cu privire la încadrarea tuturor activităților existente în COR ca făcând parte din industria înfrumusețării, în același cod CAEN și anume 9602 – Coafură și alte activități de înfrumusețare, a fost considerată benefică de către reprezentanții acestei instituții.

”În 2025, codificarea CAEN va fi actualizată și vom adăuga la codul CAEN specific industriei toate activitățile care în prezent nu sunt specificate. Trebuie ținut cont de faptul că acest cod CAEN a fost realizat în anul 2008 și la vremea respectivă o parte din activitățile care nu sunt menționate nici măcar nu existau.”, a declarat Rodica Stefu, sef serviciu Registrul Statistic al Întreprinderilor din cadrul Institutului Național de Statistică.

  • Reglementări și implicațiile lor practice

Denisa Alina Costin, șef serviciu în cadrul Direcției Management al Riscului din ANAF – Administrația Națională a Finanțelor Publice , a prezentat obiectivele și planul de acțiune pentru programul de conformare voluntară pentru persoanele fizice care obțin venituri din prestarea serviciilor de înfrumusețare. Această inițiativă a fost salutată ca o modalitate de a facilita respectarea obligațiilor fiscale și de a asigura un mediu de afaceri mai transparent și mai predictibil pentru antreprenorii din industrie.

”Ne bucurăm că există o punte din ce în ce mai solidă între mediul privat și ANAF și că mediul privat înțelege că ANAF este un partener. Vreau să subliniez că acest program de conformare voluntară se desfășoară la nivel național și este o continuare a unui program pilot care s-a desfășurat în anul 2022 în București și Ilfov.  Datorita rezultatelor bune am decis scalarea lui la nivel național. ANAF este din ce în ce mai vizibil, mai orientat către contribuabil”. , a declarat Denisa Alina Costin, șef serviciu ANAF.

  • Stimulente acordate angajatorilor în vederea micșorării deficitului forței de muncă

”Măsurile de stimulare a ocupării forței de muncă sunt de mult implementate în piața muncii, sunt măsuri prin care noi stimulăm angajarea prin oferirea de subvenții angajatorilor. Subvențiile sunt în cuantum de 2250 lei/lună, pentru fiecare persoană încadrată din evidențele agențiilor pentru ocuparea forței de muncă. Pentru a solicita o subvenție din partea ANOFM, potențialul angajat trebuie să fie în evidența instituției și să facă parte din următoarele categorii vulnerabile: tineri absolvenți, tineri Neets cu vârsta de până în 30 de ani, care nu sunt nici la scoală, nici angajați și nici nu urmează un curs de formare profesională, persoane cu dizabilități, șomeri de lungă durată, persoane peste 45 de ani și persoane care mai au 5 ani până la pensie. De asemenea, programele de ucenicie sunt o oportunitate pentru angajatori deoarece aceste programe oferă posibilitatea de a forma profesional o persoană care lucrează în cadrul companiei”, a declarat Corina Scarlat, șef serviciu comunicare ANOFM.

  • Conformarea în fața Modificărilor Fiscale 

”Am ales să vorbesc despre modificările fiscale aplicabile microîntreprinderilor și PFA-urilor deoarece aceasta este forma de organizare majoritară în domeniul înfrumusețării. În prezent, ne încadrăm la microîntreprinderi daca avem venituri mai mici de 500.000euro, un angajat full time sau doi cu part time dar totalul orelor lucrate să înglobeze un program de 8h/zi, să nu avem venituri mai mari de 20% din management și consultanță, să nu deținem mai mult de 25% acțiuni la o alta microîntreprindere. Atenție: dacă dețineți acțiuni în mai multe microîntreprinderi se calculează venitul cumulat și dacă acesta depășește 500.000euro, atunci nicio întreprindere nu va rămâne cu statut de microîntreprindere.”,  a declarat Mihaela Mitroi, președinte CONAF București.

Concluzii și Perspective

Primul set de concluzii al conferinței „Strategii de Înfrumusețare” a pus în lumină importanța colaborării și dialogului constant între autorități și industrie pentru a identifica și aborda eficient provocările și oportunitățile în evoluția continuă a industriei înfrumusețării în România. Dezbaterile și prezentările au oferit participanților o imagine clară a peisajului legal și fiscal actual și au pus bazele pentru discuții și acțiuni viitoare în vederea promovării unei industrii înfrumusețării mai prospere și mai sustenabile în țara noastră. Concluziile au fost expuse de participantii permanenți la grupurile de lucru: Corina Munteanu – președinte PADIR, Monica Lupu – președinte ASCO, Olimpiu Galani fondator Beauty One, Cristi Pascu președinte ANSBR și Lucian Miess – președinte Robeauty.

Soluții pentru Antreprenori

Al doilea panel a oferit publicului informații și sfaturi utile pentru a-și gestiona afacerile în mod eficient. Speakerii, Av. Grosu Bogdan – Grosu și Asociații, Laura Pup – country manager myPOS România, Valentin Krancevik – co-fondator Registrul Deșeurilor, Alice Galani – co-fondator BeautyOne, Seban Jinga – fondator și co-owner Evo Beauty, Tabya Tabuica – prședinte Comisia de Specialitate Stilizare Extensii Gene din cadrul PADIR și Alina Băloiu, expert comunicare și customer service au discutat despre soluții legale, de plată și de digitalizare, despre importanța apartenenței la o comunitate precum și despre gestionarea corectă a deșeurilor în conformitate cu noile reglementări. Prezentările au fost axate pe furnizarea de informații și sfaturi practice pentru antreprenorii din industria înfrumusețării.

Tendințe actuale și perspective viitoare în Industria Înfrumusețării

În acest panel, președinții asociațiilor profesionale din industrie au împărtășit viziunile lor și strategiile organizațiilor pentru promovarea și dezvoltarea continuă a industriei înfrumusețării în România Dezbaterea a fost animată de prezența reprezentanților de marcă precum Ramona Dinita – președinte CAT România, Ciprian Ungureanu – președinte FrizerArt, Monica Lupu – președinte ASCO, Iulian Motoc – președinte AMTC, Maria Bican – președinte Asociația Vindecă-ți Viața, și Ioana Marian – președinte SPA România și Teodora Natalia Drăghici – președinte ADERA, care au oferit viziuni și perspective valoroase pentru viitorul industriei. Această sesiune a fost o ocazie unică pentru participanți să afle despre noile direcții și tendințe care marchează evoluția industriei înfrumusețării în contextul global și local.

Strategii pentru dezvoltarea Industriei Înfrumusețării

Panelul final a reunit președinții comisiilor de specialitate din cadrul PADIR, care au prezentat inițiativele lor și planurile de acțiune pentru îmbunătățirea condițiilor de lucru și promovarea excelenței în industrie: Raluca Dumitrică – președinte CS Saloane Înfrumusețare, Isabela Vasile – președinte CS Târguri și Expoziții, Mihai Brumă – președinte CS Furnizori și Distribuitori, Manuela Răvescu – președinte CS Cosmetică, Larisa Tănase – președinte CS Dermopigmentare, Mirela Vescan – președinte CS Machiaj.

Succesul Conferinței și Recunoașterea Sponsorilor

Conferința „Strategii de Înfrumusețare” a fost salutată ca un succes de către participanți și a beneficiat de sprijinul generos al sponsori principali Viorica, Beauty One și My Geisha, alături de Registrul Deșeurilor, Evo Beauty, myPOS, Chic Salon, Nolia, Mero, Scoala de Cosmetică și Machiaj profesional Manuela Ravescu Perla Beauty, Igiena, Simetric By Larisa Tănase, Nail Art Professionals, Keresztes Timea, Reflexovital, Evident Lash Academy, Ardor Beauty, Asha Hair, Viva Hair, CAMA, Imar Skin, Gerovital, Mirela Vescan Makeup Academy, Happy Forever by Andreea și Azay Design, care au contribuit la realizarea unei experiențe remarcabile pentru toți participanții.

Mulțumiri partenerilor media: presadeazi.ro, Ultima Ora, Info Iași, Radar de Media, Revista Psychologies, e-femeia.ro, Canal 33, Revista Patronatului Român, Famost, DC NewsTV, CelebrityTime, Jurnalul de Estetică, FinMedia, Piața Financiară, Luxury, Future Economy, Club Antreprenor, Ziarul News, Ziarul Pozitiv, ecomunicate.ro, stirileolteniei.ro, Aesthetic Magazine și cosmobeauty.ro.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top