Prietenii imaginari ajuta la dezvoltarea inteligentei
Un studiu efectuat la Universitatea din Manchester investigheaza o teorie simptica: micutii care au prieteni imaginari isi dezvolta mult mai repede limbajul, retin informatiile mai usor si sunt mai creativi.
Teoria se bazeaza pe faptul ca, vorbind cu un prieten imaginar, copilul exerseaza limbajul si construieste conversatii unde tot el intreaba si raspunde.
Au fost studiati copiii cu varste cuprinse intre 4 si 11 ani, cu si fara prieteni imaginari, urmarindu-se abilitatile de comunicare si complexitatea gramaticala. A reiesit ca pana la 25% dintre copii au prieteni imaginari, in special cei singuri la parinti sau primul nascut.
Dar cine sunt amicii din fanteziile copiilor? Sunt personaje vii, energice, oameni, animale sau obiecte cu care copilul este convins ca interactioneaza. El poate fi invizibil sau poate sa ia forma unui animal de plus sau a unei papusi si este tratat ca si cum are propria personalitate sau constiinta.
Dr. Evan Kidd, care supervizeaza studiul afirma: „Aceste teorii vor inversa conceptiile despre prietenii imaginari ai copiilor, care vor fi vazuti ca un avantaj si nu ca un motiv de ingrijoare”
Catalina Cristescu.