Now Reading
Omnires x Neakaisa.ro: Enhance senses trough design

Omnires x Neakaisa.ro: Enhance senses trough design

Revista Psychologies

Pe 26 septembrie 2024, OMNIRES și Neakaisa.ro au organizat un eveniment dedicat arhitecților și designerilor de interior din București și nu numai, având ca temă de dezbatere Immersive Design: How to Create Interiors That Engage Emotions and Senses. Pe scurt, cum să creăm interioare ce trezesc simțurile și generează emoție. Peste 80 de profesioniști din domeniul designului de interior au participat la eveniment.

Designerii de interior, arhitecții și specialiștii din domeniu au interacționat direct cu produsele OMNIRES, astfel încât să poată simți texturile, să observe detaliile de finisare și să înțeleagă mai bine calitatea produselor. „La OMNIRES credem că spațiul în care locuim, în special baia și bucătăria, au o influență profundă asupra stării noastre de bine. Nu sunt doar spații funcționale, ci și locuri unde confortul și frumosul se întâlnesc”, a spus Aneta Konowrocka, Marketing Manager OMNIRES, care a prezentat o parte din colecția actuală a brandului polonez cu 30 de ani vechime în piață.

Discuțiile s-au concentrat pe modalitățile prin care designerii de interior pot crea spații care să implice toate simțurile și să declanșeze emoții pozitive, iar speakerii și-au oferit perspectivele asupra acestui lucru. Elena Ștefănescu, co-fondator al Studio AE și moderatorul panelului, a subliniat că „noi, arhitecții și designerii, lucrăm foarte mult cu arta vizuală, dar sunt și lucruri pe care nu le putem ‘desena’, cum ar fi mirosul, atingerea sau gustul”, referindu-se la complexitatea designului senzorial.

Mediul în care ne petrecem timpul – fie acasă, fie la birou – are un impact major asupra stării noastre emoționale. Designul de interior poate influența dispoziția noastră zilnică, iar printr-o combinație atentă de culori, texturi și lumină, arhitecții și designerii pot crea spații care să inspire liniște, confort și echilibru.

Personalitatea clienților, reflectată în amenajare

Unul dintre punctele centrale ale evenimentului a fost prezența inedită a psihologului Sabina Croitoru, care a adus o perspectivă unică asupra felului în care personalitățile și preferințele clienților ar trebui să influențeze amenajarea spațiilor. Adusă în atenție de Sabina Croitoru, profilarea în detaliu a clienților și o abordare holistică a proiectelor poate ajuta la crearea unor spații care să rezoneze cu emoțiile și nevoile fiecărei persoane.

 „Personalitățile diferite ale oamenilor pot influența amenajarea spațiilor. Culorile și texturile pot genera emoții specifice, iar înțelegerea personalității clienților ajută la crearea unor spații care să trezească emoțiile și simțurile dorite”, a explicat aceasta.

În acord cu spusele psihologului a fost și Cristiana Zgripcea, arhitect care a făcut parte din panelul de speakeri. Aceasta a împărtășit procesul ei de profilare a clienților pentru a le înțelege nevoile și preferințele, asigurându-se că designul se potrivește stilului de viață și emoțiilor lor, cu exemple reale din multiplele proiecte ale sale, finalizate cu succes.

Designul biofilic, încă în tendințe

Integrarea designului biofilic este o abordare esențială în crearea unor spații care nu doar că oferă confort estetic, dar și conectează cu natura, oferind un sentiment de calm și liniște. Prin utilizarea materialelor naturale, cum ar fi lemnul sau piatra, plantele și crearea de conexiuni vizuale și fizice cu exteriorul, designerii pot transforma un spațiu într-un refugiu care evocă senzații de echilibru. Mai mult decât atât, cromatica produselor OMNIRES vine în sprijinul acestei abordări, cu numeroase opțiuni de culori inspirate din natură, precum olive sau corai. Legătura cu natura contribuie astfel la reducerea stresului și îmbunătățirea stării de bine, oferind un mediu care promovează relaxarea și reîncărcarea emoțională.

Un design de succes presupune găsirea unui echilibru delicat între estetică și funcționalitate. Este important ca un spațiu să fie nu doar atrăgător din punct de vedere vizual, ci și eficient, astfel încât să susțină activitățile zilnice și să contribuie la bunăstarea generală a utilizatorului.

Arhitecții și designerii trebuie să creeze medii care să arate bine, dar și să îndeplinească în mod optim nevoile funcționale ale utilizatorilor.

Astfel, amenajările estetice trebuie să fie și funcționale, iar cele funcționale să îndeplinească și un rol estetic, după cum a precizat și Laura Dima – interior designer & owner Dilamo Design.

Educația clienților joacă, de asemenea, un rol important în procesul de design. Designerii le pot arăta clienților cum micile detalii, precum textura materialelor sau amplasarea luminii, pot transforma o locuință într-un refugiu personalizat și confortabil, au mai precizat speakerii.

Produsele OMNIRES, expuse la eveniment pe lângă o gamă largă, sunt disponibile pe site-ul din România al partenerului, Neakaisa.ro, și oferă soluții de design de înaltă calitate care îmbină funcționalitatea cu estetica. Colaborarea dintre OMNIRES și Neakaisa.ro, începută acum doi ani, se bazează pe valori comune: oferirea de soluții de design care nu doar să răspundă nevoilor funcționale, ci să creeze și o experiență senzorială plăcută.

Starea de bine este un subiect mult prea puțin abordat. Iar designul de interior, ambientul în care lucrăm sau ne petrecem timpul de relaxare are un rol mult mai important decât obișnuim să îi dăm credit. La intersecția dintre estetic și funcțional este rutina zilnică a fiecăruia dintre noi, iar acolo se întâmplă viața de zi cu zi. Propun ca acest eveniment să fie doar un pas într-un lung proces de conștientizare prin care să integrăm noțiuni simple, easy how to-uri care să contribuie într-un mod pozitiv la designul propriei vieți, a spus Laura Sardescu, co-fondator Neakaisa.ro și gazda evenimentului.

Design premiat

Fie că vorbim de colecțiile Y sau Switch, de Contour sau NEO, produsele OMNIRES sunt o dovadă clară că nu trebuie să te limitezi la o cromatică banală. Lavoarele sau căzile freestanding în culori spectaculoase – inclusiv corai sau olive – este accentuantă de liniile simple, fine și completată de cromatica variată a bateriilor și accesoriilor oferite de brandul polonez. De altfel, multe dintre aceste produse au fost multiplu premiate la prestigioase competiții de design, adaugând în portofoliu aprecierea internațională.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top