Now Reading
Invata sa-ti alegi parfumul

Invata sa-ti alegi parfumul

Revista Psychologies

Invata sa-ti alegi parfumul


Dor de aventura? Chef de flirt? Inclinatii elitiste? Alege un singur parfum care sa te reprezinte sau, de ce nu, arome diferite pentru fiecare moment special din viata ta. Cum esti tu si ce parfum ti se potriveste afla cu ajutorul ghidului de mai jos!

Parfumul are propriul sau limbaj si dezvaluie ceea ce cuvintele lasa in suspensie: stari de spirit, sentimente. El combina emotiile cu amintirile voluntare si involuntare si vorbeste despre modul in care intram in legatura cu noi insine si cu ceilalti. De aceea, relatia noastra cu parfumul oscileaza intre atractie si repulsie.

Pendularea se datoreaza faptului ca mirosul este singurul dintre cele cinci simturi care nu este legat de neocortex, zona neutra a creierului si sediu al limbajului, ratiunii si deciziei. El este legat direct de creierul limbic, sediu al emotiilor. Expresia „nu suport acest parfum” exprima, de fapt, dimensiunea afectiva instinctiva a mirosului. Atractia pentru un parfum si repulsia pentru un altul reprezinta dovada cautarii inconstiente a sigurantei.

In plus, mirosurile sunt strans legate de primele momente de viata (mirosul pielii mamei, tatalui, mediului de viata, laptelui…) si evoca un teritoriu familiar. „Imi amintesc de o femeie care, in timpul unei decolari, ingrozita, se inunda cu Shalimar”, povesteste Elena, vanzator de parfumuri la Ina Center. Ea ridica astfel in jurul ei un fel de bula protectoare.

A spune sau a ascunde

Se spune ca parfumul este si o arma a seductiei, deoarece puterea lui erotica este imensa. De altfel, atunci cand regasesti ceva din mirosul tau propriu la o alta persoana, apropierea se produce instantaneu, iar cand nu re­gasesti acel ceva, se poate vorbi de o adevarata ruptura.

Un cuplu care se intelege bine este intotdea­una unit si printr-o legatura olfactiva. Alegerea unui anumit parfum are legatura, inainte de toate, cu dorinta de a-l atrage pe celalalt aproape de propriul tau corp. Iar tulburarea este cu atat mai mare cu cat mirosurile trezesc fantasme si emotii intime. Limbajul mirosurilor este complex, transmite mesaje care ascund laturi ale personalitatii si poate sa destainuie defecte, asteptari si chiar cele mai intime secrete.

Ce femeie nu-si aminteste sa fi folosit in adolescenta un parfum ametitor pentru a-si ascunde timiditatea si a-si afirma feminitatea abia descoperita? Orice parfum evoca un arhetip (Lolita, femeia fatala etc.) cu care femeia se identifica. Asa se explica de ce unele femei sunt fidele toata viata unui singur parfum si de ce altele sunt intr-un fel de cautare intima a Graalului.

Esti… inocenta

Profilul tau
–  Cuvinte-cheie: fragilitate, sensibilitate, prospetime.
–  Imagine de sine: ai momente de nesiguranta, incerci sa evoluezi continuu. Elanurile optimiste alterneaza cu clipe de indoiala. Astepti mult de la ceilalti, in special siguranta si recunoasterea valorii tale. Esti de o feminitate cand discreta, la limita timiditatii, cand exploziva ca un mac in soare. Mai mult visezi decat sa te afirmi.
–  Tu si ceilalti: stii sa asculti, sa-l pui in valoare pe celalalt, sa-i ghicesti asteptarile, pe care le devansezi cu delicatete. Ti-ar placea uneori sa fii mai „vizibila”, mai prezenta. In intalnirile fata-n fata preferi sa convingi cu vorba buna.
–  Mesajul tau: „Sunt o floare fragila, culege-ma cu delicatete”.

Aromele care ti se potrivesc
Flori tandre (trandafiri si iar trandafiri), cocteiluri de fructe proaspete (portocala, grepfrut, rodie), miresme dulci si acidulate, care pun in evidenta prospetimea si agilitatea. Nimic indiscret, arogant, ametitor. Parfumuri cuminti, usor de purtat si de iubit.

Parfumuri clasice
L’Air du temps – de la Nina Ricci, Ana¯s Ana¯s – de la Cacharel, Miss Dior – de la Christian Dior, Flower – by Kenzo.

Parfumuri noi
Envy Me – de la Gucci: o explozie de bujori roz, de licii si de ananas.
Miracle So Magic! – de la Lancôme: proaspat, plin de viata, apetisant, un parfum intepator in care se impletesc aromele trandafirului salbatic cu narcisa.
Very Irresistible – de la Givenchy: un brat de trandafiri pusi in evidenta de un praf de anason stelat si un strop de verbina.
Touch of Pink – de la Lacoste: un fin contrast intre aciditatea portocalei rosii si notele dulci ale violetei si iasomiei.
Rose Esentielle – de la Bvlgari.

Pages: 1 2 3
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top