Now Reading
Luxul pe care il meritam

Luxul pe care il meritam

Revista Psychologies

Creme de fata, de corp, de zi, de noapte, pentru conturul ochilor, ten uscat, mixt, matur… Si lista poate continua. Gamele sunt numeroase, promisiunile frumusetii se tin, iar cremele de cinci stele sunt in continuare preferate, chiar daca discutam de un context economic nu tocmai prietenos.

„Mama mea niciodata nu m-a lasat sa cumpar haine proaste si pantofi ieftini, si mi-a facut o adevarata teorie in ceea ce priveste cremele si produsele de make-up. Mereu spunea ca fata este o carte de vizita, de care trebuie sa avem grija cu sfintenie, ca sa nu aratam la 40 de ani ca de 55. Asa ca folosesc produse de lux, pentru ca numai in ele pot avea incredere. Stiu ca acolo se regasesc ani de cercetare, ingrediente de cea mai buna calitate, iar un brand foarte cunoscut nu isi permite sa dea gres“, spune Andreea, 30 de ani.

Pretul excelentei

Este de la sine inteles ca, dincolo de chestiunile legate de buget, aceste creme de lux si pretul lor au o legatura cu valorile noastre, dorintele si respectul pe care ni-l purtam.

Ce pret suntem gata sa platim si mai ales de ce. Persoanele rationale vor spune ca numai performanta sigura a acestor produse explica cumpararea lor si fidelizarea clientilor.

A avea acces la ceea ce este mai bun, dar poate si faptul ca ne acordam dreptul la ingrijirea care ne-a lipsit. Dupa cum stim, pana in 1989, la noi, ofertele pentru produsele de ingrijire erau mai mult decat reduse, cuprinzand doar cateva marci autohtone.

Un produs prea accesibil ne poate face sa ne indoim de eficacitatea sa. Global, acest lucru nu se justifica decat pentru produsele functionale: gel de dus, pasta de dinti, anti-perspirant. Pentru ingrijirea cosmetica, exigenta este cu totul alta.

Cerem pentru fata noastra ceea ce este mai bun din tehnologie, cele mai performante ingrediente, texturile cele mai agreabile. Cu cat pretul este mai ridicat, cu atat asteptarile sunt mai mari. Indraznelii tehnologice i se adauga dimensiunea dorintei: luxul si voluptatea garantate de ambalaje rafinate si nume sonore.

Valoarea respectului de sine

Daca raritatea este apreciata, asta se intampla pentru ca, intr-adevar, este importanta. Iar raritatea dobandeste cu atat mai multa valoare, cu cat este mai ravnita. Astfel, intr-o ecuatie simpla si eficace, functioneaza dintotdeauna legea comerciala a dorintei, care ne acceseaza nevoile afective primare. Acelea de a ne simti deosebiti.

„Simt o uriasa placere dimineata si seara, cand ma asez in fata masutei mele de toaleta si vad insirate toate parfumurile, cremele, serurile, demachiantul, lotiunea tonica, fardurile, pensulele pentru machiaj. Parca este mica (sau, recunosc, marea) mea gradina a feminitatii. Desigur, toate sunt produse de lux, pe care le apreciez enorm! Cremele de fata nu le-as inlocui pentru nimic in lume! Sunt arma mea secreta, cu care pacalesc timpul.“

In plus, achizitionarea unei creme de ingrijire de lux are legatura si cu latura obscura a placerii. Pretul ridicat erotizeaza produsul, adaugandu-i totodata dorinta de posesie. Achizitionarea lui, mai ales daca este scump, se insoteste cu frisonul placerii vinovate si al transgresiunii.

„Atat femeile cat si barbatii pun mare pret pe aspectul exterior, pe ceea ce reflecta, pe imaginea pe care o au in societate. Pentru a-si imbunatati aceasta proiectie, fiecare individ apeleaza la modalitati de crestere a stimei de sine: de la cursuri de dezvoltare personala, pana la accesorii si cosmetice foarte cunoscute si cu preturi pe masura. Intretinere la nivel inalt… pentru ca, folosind produse exceptionale, ne dam noua valoare si astfel creste si stima de sine“, completeaza psihologul Corina Calin.

Si daca tot vorbeam de pret, sentimentul ca ne respectam, ca avem grija de noi si ca ne oferim tot ceea ce e mai bun este… nepretuit!

De Catalina Cristescu

 

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top