Tu si parfumul tau
Parfumul este, poate, cel mai personal accesoriu. Nu intamplator, au aparut pe piata chiar parfumuri personalizate. Cateva detalii de la Alina Ieva, medic si creator de parfumuri personalizate, cu atelierul in Cotroceni.
Psychologies: Ce sunt parfumurile personalizate?
Dr. Alina Ieva: Dialogul constient, mediat de mine, dintre molecule cu proprietati volatile si centrii corticali specializati in decriptarea senzoriala olfactiva; sau, cu alte cuvinte: dorinte indeplinite, experiente senzoriale in care te gasesti, te regasesti si te exprimi.
Pentru mine, parfumul personalizat este un vector intre lumea exterioara si cea interioara. Olfactia are un impact emotional profund, persistent, si este o cale de cunoastere partial explorata in viata de zi cu zi.
Cand au aparut?
Dr. A. I.: Cand am fost pregatita pentru a converti molecule in emotii. Primul parfum personalizat l-am creat in august 2009, se numeste Life, este parfumul creat pentru mine.
Experienta a avut un impact fantastic: ma simteam, pe mine insami, in afara corpului, eram eu si dincolo de limita fizica, ma intalneam pe mine cu fiecare miscare.
In acea zi superba de vara matura, am decis sa creez parfumuri personalizate pentru toate fiintele care isi doresc sa paseasca pe taramul artei de a fi tu insati.
Unde este cea mai interesanta piata de distributie?
Dr. A. I.: Acolo unde sunt fiinte constiente de frumusetea vietii. Australia si Japonia sunt zonele geografice care au apetitul cel mai ridicat pentru parfumuri personalizate.
Care e conceptul care sta la baza lor?
Dr. A. I.: Unicitatea fiintei, dorinta de a fi tu insati, dialogul autentic anterior stabilirii compozitiei. Cand te intalnesti cu parfumul tau, o stii cu toata fiinta.
Cum se stabilesc esentele pentru fiecare persoana?
Dr. A. I.: Prima parte este o calatorie initiatica olfactiva, eu descopar fiinta din fata mea si omul acela descopera esentele pure.
Experienta anterioara olfactiva, personalitatea, etapa de viata, dorinta, nivelul de perceptie si reprezentarea cognitiva a senzatiilor olfactive si a emotiilor ma ghideaza in alegerea esentelor.
Apoi creez combinatii cu efecte olfactive potentate, aceasta etapa este stiinta si creatie. Etapa finala este doar creatie. Este intraductibil ceea ce stiu inainte de a alege ultima picatura.
De unde se procura?
Dr. A. I.: Materiile prime sunt prelucrate in Franta, la Grasse, intr-un laborator care dateaza din 1747. Acest proces dureaza intre unu si trei ani.
In timpul Atelierului de creatie senzoriala olfactiva stabilesc compozitia parfumului. Studioul Natura si Distinctie este conceput special pentru a fi spatiul in care se intersecteaza lumea inconjuratoare si cea interioara.
Exemple de parfumuri ce aduc la viata stari emotionale si experiente: Together, Happiness, Wisdom, Air de Mediteranée, Air Sauvage, Tamaia – esenta sufletului, Darurile magilor biblici…
Foto: Pink bottle of perfume
Iuliana Alexa a fost redactorul-sef al revistei Psychologies de la aparitia primei editii a revistei până în anul 2019. Iuliana a absolvit Facultatea de Litere si este coach.